آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

آیا قیمت دلار بعد از مذاکرات مسقط کاهش می یابد؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,مذاکرات مسقط

 

اخبار اقتصادی - آیا قیمت دلار بعد از مذاکرات مسقط کاهش می یابد؟

درحالی دور جدید مذاکرات ایران با 5+1 امروز در مسقط پایتخت عمان آغاز شده است که احتمال رسیدن به توافق هسته ای شور و شوق بسیاری در بین تجار و فعالان اقتصادی ایرانی عمان به وجود آورده است.

تجاری که برای آن ها رسییدن به توافق نهایی می تواند به معنی گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین المللی و کاهش و حتی برداشته شدن بخشی از تحریم های اقتصادی و بانکی باشد. تحریم هایی که در سال های گذشته تاثیرات بسیار زیادی بر بازارهای اقتصادی کشور از جمله ارز و طلا داشته است و باعث افزایش 3 برابر قیمت ارزهای خارجی همچون دلار شد.

البته با شروع کار دولت یازدهم از 14 ماه پیش باردیگر ثبات به بازارهای کشور بازگشت و شخص رئیس جمهور و مسئولان وزارت امورخارجه گسترش روابط بین المللی و حل ماجرای هسته ای را در اولویت کاری دولت قرار دادند و از همین رو مذاکرات فشرده با 5+1 شروع شد.

 

مذاکراتی که سال پیش توافق اولیه در مورد آن به امضا رسید و حالا کشورهای 5+1 و ایران به دنبال رسیدن به توافق نهایی هستند. به اعتقاد کارشناسان رسیدن به توافق نهایی بین ایران و 5+1 درباره برنامه هسته ای ایران می تواند به گسترش چشم گیر روابط اقتصاد ایران با کشورهای دیگر، برداشته شدن بسیاری از تحریم های اقتصادی کنونی مانند تحریم های بیمه، بانک،نفت و... شود و مسیر را برای حضور سرمایه گذاران ایران همورا کند. کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند رسیدن به توافق نهایی مساوی رشد اقتصادی، افزایش تولید، آرامش بازار و کاهش قیمت ها برای بازارهای ایران باشد.

براساس توافقات صورت گرفته ایران و گروه 1+5 تا 24 نوامبر سال جاری میلادی (3 آذر) مهلت دارند تا در زمینه برنامه هسته‌ای به توافق نهایی برسند. قرار است دور بعدی و نهایی مذاکرات بین ایران و 5+1 پیش از پایان مهلت در نظر گرفته شده در وین برگزار شود. در هفته های گذشته مسئولان تیم های مذاکره کننده ایرانی و خارجی نسبت به رسیدن به توافق نهایی ابراز امیدواری کرده اند.

کارشناسان پیش بینی می کنند باتوجه به مثبت بودن فضای مذاکرات هسته ای در مسقط در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت دلار در بازارهای داخلی باشیم البته این کاهش قیمت کوتاه مدت است و همه در بازار منتظر رسیدن به توافقات نهایی هستند، اتفاقی که می تواند تاثیر مشخص تر و طولانی مدت تری به دنبال داشته باشد.

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------