آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

تحلیل رئیس اتحادیه طلا از آینده قیمت ها/ توافقات هسته ای با قیمت ها چه می کند؟



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار طلا

 

اخبار اقتصادی - تحلیل رئیس اتحادیه طلا از آینده قیمت ها/ توافقات هسته ای با قیمت ها چه می کند؟

در آخرین ساعات معاملات بازار جهانی طلا، قیمت این فلزگرانبها 1.6 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاين، طي روزهاي گذشته بهاي طلا در بازار جهاني روند صعودي داشته است. فعالان بازار نقل مي کنند، با توجه به وضعيت اقتصادي کشورهاي امريکا، روسيه و ژاپن طي روزهاي آينده نيز قيمت طلا همچنان مسير صعودي را پيش مي گيرد. اما در بازار ايران برخلاف بازارهاي جهاني، مهمترين نگراني سرمايه گذاران به آينده پرونده هسته اي و تاثيرات آن برقيمت طلا مربوط است.

در صورتي که توافقات هسته اي به نتيجه مطلوبي برسد، بهاي دلار در بازار ايران کاهش مي يابد و به دنبال آن قيمت طلا هم کم مي شود. در همين حال محمد کشتي آراي، رئيس اتحاديه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرآنلاين در مورد تاثيرات توافقات هسته اي بر بازار طلاي کشور گفت: در یک سال گذشته، قیمت جهانی طلا روند نزولی داشته و بازار هم داخلی هم همین شکل وجود داشته است. البته قیمت طلا به شکل قابل بالا نیست و نوسان آنچنانی هم در آن مشاهده نمی شود. البته خب این مسایل تا حدودی ناشی از وضعیت رو به بهبود بازار جهانی بوده است. با این حال، ناگفته نماند که اقتصاد کشور هم در وضعیت بهتری به سر می برد.

وي بيان داشت: در دوسال آخر دولت قبلی، به علت رکود اقتصادی که در کل کشورهای دنیا حاکم بود، طلا افزایش قیمت بی رویه ای را تجربه کرد. افزایشی که باعث شد نگرش مردم به سمت استفاده از طلا و جواهر آلات در سطح کشورمان تغییر و بخش سوداگری این صنعت افزایش یافته بود. اما تنها وزرایی که در دولت یازدهم قرار دارند، خود یک مولفه و نقطه امید مهم برای رفع مشکلات این بخش است.

کشتي آراي توضيح داد: چشم اندازد و تاثیر توافق هسته ای برروی اقتصاد کشور را باید کلی دید. به طوری که زمانی که توافق ایجاد شود، تاثیر را روی قیمت ارز خواهد گذاشت، این تاثیر هم روی قیمت و بازار طلا تغییراتی ایجاد خواهد کرد. اما اگر این توافق حاصل نشود، واقعا نمی دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد. البته که مسلم است اگر توافق ایجاد شود، به تغییرات مثبتی هم به وجود خواهد آمد اما ان شا الله که اتفاقات خوبی بیوفتد.

برهمين اساس بازار طلاي ايران طي روزهاي آينده بايد به انتظار نتيجه مذاکرات باشد. توافقات هسته اي مي تواند آينده پيش روي بازار را مشخص کند.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاين

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------