آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

زیان 200 میلیارد دلاری تولیدکنندگان از افت قیمت نفت



اخبار,اخبار اقتصادی ,افت قیمت نفت

 

اخبار اقتصادی - زیان 200 میلیارد دلاری تولیدکنندگان از افت قیمت نفت

کارشناسان اقتصادی برآورد کردند اقتصادهای جهان در سال ۲۰۱۵ از افت قیمت نفت ۲۰۰ میلیارد دلار سود ببرند و به همین نسبت از درآمد کشورهای نفتی کاسته شود.

به گزارش تابناک به نقل از دیلی تلگراف، به گفته تحلیلگران بانک سوشیت جنراله فرانسه، کاهش هزینه های انرژی می تواند موجب افزایش قابل توجه تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان شود.


اقتصادهای جهان، به لطف «کاهش» قیمت نفت، در طی سال آینده، بیش از 200 میلیارد دلار منتفع خواهند شد.

قیمت نفت برنت از ماه ژوئن تاکنون 30 درصد کاهش یافته است. بر اساس اعلام بانک سوشیت جنراله، کاهش قیمت نفت و تاثیری که کاهش هزینه انرژی در پی دارد، موجب افزایش رشد و مهار تورم در اقتصاد کشورهای جهان خواهد شد.

تحلیلگران این بانک فرانسوی برآورد کرده اند که کاهش 20 درصدی قیمت هر بشکه نفت می تواند پس از سال اول بروز این شوک در بازار، تولید جهانی را 0.26 درصد افزایش دهد و در این میان تولید کنندگان در آمریکای شمالی و آسیا بیشترین سود را خواهند برد.

میشائیل هیگ، رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک سوشیت جنراله گفت، این کاهش قیمت نفت «یک اصلاح قیمت عمده» بوده است. این کاهش دلایلی که دارد که با کاهش های قبلی متفاوت است. «ما معتقدیم که اکنون در میانه یک تغییر بسیار اساسی در بازار نفت قرار گرفته ایم.، تغییری که تنها یکی دو دهه یکبار اتفاق می افتد.»

میچالا مارکوسن، رئیس بخش اقتصاد جهانی سوشیت جنراله نیز گفت، کاهش اخیر قیمت نفت به حدود 80 دلار ناشی از «هم تقاضای ضعیف و هم افزایش عرضه است.»

افزایش قابل توجه تولید نفت لیبی در کنار افزایش ساختاری حجم تولید نفت آمریکا در نتیجه استفاده از روش شیل، در افزایش عرضه موثر بوده اند.

با توجه به نقش حدودا 9 درصدی انرژی در تورم جهانی، کاهش قیمت نفت می تواند رشد قیمت ها را کاهش دهد.

اگر قیمت نفت برنت به 70 دلار برسد، پیش بینی سوشیت جنراله از نرخ تورم انگلیس 0.3 درصد در کل سال آینده کاهش خواهد یافت.

اما بعید است که افت قیمت انرژی برای کشورهایی که از رشد ضعیف رنج می برند، همچون یک اکسیر شفابخش عمل کند. ماراکوسن افزود: «سیاستگذارانی که امیدوارند کاهش قیمت نفت موجب بازگشت رشد شود، باید در افکار خود تجدید نظر کنند.» 

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------