آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت هر متر مربع زمین و خانه در تهران



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - قیمت هر متر مربع زمین و خانه در تهران

بیشترین قیمت هر متر مربع زمین در تابستان سال جاری در شهر تهران 21 میلیون و 977 هزار تومان و کمترین آن یک میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در تابستان سال جاری چهار میلیون و 206 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 4.6 درصد و نسبت به تابستان گذشته نیز 13 درصد کاهش داشته است.

همچنین تعداد معاملات این نوع زمین‌ها از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل گذشته پنج درصد کاهش و نسبت به تابستان سال گذشته 18.4 درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش در مناطق 22 گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده حدود هشت میلیون و 425 هزار تومان در منطقه سه و کمترین آن در حدود یک میلیون و 427 هزار تومان در منطقه 20 بوده است.

حداقل قیمت فروش هر متر مربع از این نوع زمین‌ها نیز یک میلیون تومان در منطقه 19 و حداکثر آن 21 میلیون و 977 هزار تومان در منطقه یک بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش این زمین‌ها در مناطق 22 گانه شهرداری تهران منطقه یک با 8.8 درصد دارای بیشترین سهم و منطقه 21 با 1.3 درصد دارای کمترین سهم هستند.

قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران سه میلیون و 782 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 3.5 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل گذشته 13.3 درصد کاهش و نسبت به تابستان سال قبل 80.8 درصد افزایش داسته است.

به این ترتیب در مناطق 22 گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود هفت میلیون و 795 هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن در حدود یک میلیون و 888 هزار تومان در منطقه 18 بوده است.

برهمین اساس حداقل قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده 686 هزار تومان در منطقه 12 و حداکثر آن 22 میلیون و 301 هزار تومان در منطقه یک بوده است.

براساس این گزارش از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در تهران منطقه پنج با 11.6 درصد بیشترین سهم و منطقه 22 با 0.8 درصد دارای کمترین سهم هستند.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نیز 18 هزار و 343 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل گذشته هشت درصد و نسبت به تابستان سال 1392، 8.3 درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات اجرای زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 35.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 23.1 درصد افزایش داشته است.

بر همین اساس در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط مبلغ ماهانه اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر زیربنای مسکونی معامله شده 30 هزار و 247 تومان در منطقه یک و کمترین آن 9587 تومان در منطقه 19 بوده است.

کمترین مبلغ اجاره ماهانه بین حداقل 2208 تومان به ازای هر متر مربع در منطقه 20 و بیشترین آن 89 هزار و 987 تومان در منطقه یک بوده است.

همچنین از کل این معاملات منطقه پنج با 13.8 درصد دارای بیشترین سهم و منطقه 22 با 1.2 درصد دارای کمترین سهم هستند.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------