واکنش زنگنه به تصمیم اوپک



اخبار,اخبار اقتصادی ,بیژن زنگنه

 

اخبار اقتصادی - وزیر نفت: تصمیم اوپک برای تثبت تولید خواست ایران نبود ولی از این تصمیم ناراحت نیستم

وزیر نفت ایران پس از پایان نشست اوپک پشت درهای بسته با بیان این که نتیجه نشست امروز آنچه که ما می‌خواستیم نبود، گفت: از تصمیم اوپک ناراحت نیستم.

بیژن زنگنه پس از پایان اجلاس دیروز اوپک گفت: قرار شد فعلا اوپک با همان سقف قبلی تولید کند و منتظر باشد ببیند با این قیمت‌ها، واکنش بازار در مورد تولید، چه در بخش عرضه و چه در بخش تقاضا، چه خواهد بود.

زنگنه ادامه داد: همینطور مطلب مهمی که باز هم اوپک بر آن تأکید کرد آن بود که ما به مشورت‌های بیشتر با یکدیگر نیاز داریم تا اینکه نظرهایمان را به هم نزدیک کنیم.

به گزارش تسنیم، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) دیروز اعلام کرد که سطح تولید نفت خود را تغییر نمی‌دهد و سقف ۳۰ میلیون بشکه در روز کنونی خود را حفظ می‌کند.

اجلاس وزرای نفت کشورهای عضو اوپک برای تصمیم‌گیری در زمینه سطح تولید دیروز پنج‌شنبه (۶ آذر)‌ در وین برگزار شد و در نهایت این سازمان اعلام کرد که تصمیمی برای تغییر سطح تولید نفت ندارد.

افت ۳۰ درصدی قیمت نفت طی چند ماه گذشته فشارها بر اوپک را برای کاهش سقف تولید به‌منظور دفاع از قیمت نفت افزایش داده است. برخی کارشناسان هشدار داده‌اند اگر اوپک تولید نفت خود را تا حد قابل توجهی کاهش ندهد قیمت نفت به ۶۰ دلار می‌رسد.

وزیر نفت ایران که برای شرکت در نشست اوپک به وین سفر کرده است، پیش از نشست گفته بود، برخی اعضای اوپک و نه ایران معتقدند اکنون زمان دفاع از سهم اوپک در بازار نفت در برابر کشورهای غیرعضو است.

زنگنه تأکید کرده بود: اعضای اوپک باید به سهمیه‌های تولیدی خود پایبند باشند اما ایران هیچ برنامه‌ای برای کاهش تولید خود ندارد.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------