سکوت سیف درباره نوسانات اخیر ارزی شکست



اخبار,اخبار اقتصادی ,نرخ ارز

 

اخبار اقتصادی - سکوت سیف درباره نوسانات اخیر ارزی شکست

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه تاثیر برخی اخبار بر بازار ارز موقتی است و تعادل به سرعت به بازار باز خواهد گشت، عمده‌ترین عامل تاثیر گذار بر تحولات فعلی بازار را "ورودی ارز" اعلام کرد.

به گزارش مهر، ولی الله سیف امروز در مراسم رونمایی از سامانه فروش اینترنتی ارز مسافری در مورد وضعیت بازار ارز گفت: بازار ارز در شرایط تعادل به‌سر می برد و اتفاقاتی که طی روزهای اخیر افتاده است، به عواملی مربوط می‌شود که اصلی ترین آن، وضعیت ورودی ارز به بازار است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وضعیت تقاضا در بازار ارز متعادل است، افزود: تاثیر برخی اخبار بر این بازار موقتی است و تعادل به سرعت به بازار بازخواهد گشت.

اتخاذ تصمیماتی برای وضعیت بورس
سیف با اعلام اینکه همچنین تصمیماتی برای وضعیت بورس اتخاذ شده است، افزود: شرایط نشان می‌دهد شاخص به جای اصلی خود بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: در برخی مواقع حباب در بازار ایجاد می شود که این حباب تخلیه خواهد شد و نمی تواند به سایر بازارها تسری یابد. به هر حال، شرایط متعادل را در روزهای آینده خواهیم داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای و اعلام آن در روزهای اخیر، گفت: بانک‌ها باید اقتضائات و آمادگی لازم را برای برقراری ارتباطات بین‌المللی دقیق داشته باشند تا بتوانند به صورت کارا و موثر عمل کنند. اگر قرار باشد بانک‌های خارجی در کشور ما فعالیت کنند، با وضعیتی که با بانک‌های داخلی در حال حاضر دارند، قادر به رقابت آنها نخواهند بود و سطح فعلی فعالیت بانک‌های داخلی قابل رقابت با آنها نیست.

سیف با تاکید بر اینکه در یک دامنه هفت ماهه باید بانک‌ها هر چه سریعتر خود را آماده نمایند، افزود: علائم مثبت و عزم جدی در طرف مقابل وجود دارد و بیش از اینها نتایج مثبت به تاخیر نخواهد افتاد.

بازگشت آرامش به بازارها در روزهای آینده
وی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار و شرایط اقتصادی باثبات است، افزود: بنا به اخبار رسیده، نوساناتی در بازار وجود دارد که این از بنیان‌ها و اقتضائات اقتصادی است اما وضعیت و شرایط از ثبات لازم برخوردار است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه عوامل بنیادین موثر در بازار نقش خود را ایفا می‌کنند، گفت: در روزهای آینده آرامش به بازارها باز خواهد گشت.

توصیه‌های سیف به بانک‌ها
وی همچنین با اشاره به فعالیت بازار بین بانکی و وضعیت نرخ سود بانک‌ها، خطاب به مدیران بانکی گفت: اجازه ندهید بازار خارج از منطق به پیش برود.

سیف خاطر نشان کرد: ما هیچ گاه نمی‌خواهیم با روش دستوری نظم را به ظاهر به بازار بازگردانیم و مدیران با دقت نظر فضا را در دست بگیرند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقداماتی که بانک مرکزی در دست اجرا دارد، گفت: برخی سامانه‌ها و برنامه‌ها به مرحله اجرا و پیاده‌سازی در نظام بانکی رسیده است اما به دلیل اینکه برخی بانک‌ها هنوز به مرحله آمادگی نرسیده‌اند، اجرای آنها به عقب افتاده است.

وی ادامه داد: تمامی فعالان در نظام بانکی باید به صورت هماهنگ در جهت ارائه خدمات نوین بانکی عمل کنند. یکی از خاصیت‌های این اقدام، هدایت بانک‌ها به سمت مکانیزه شدن و ارائه خدمات اینترنتی است که منجر به کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت ارائه خدمات و بی‌نیازی به مسافرت‌های درون شهری فراوان است.

سیف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از قدیم این موضوع به غلط مطرح بوده که چه بانکی بیشتر سپرده جمع آوری کرده است. در صورتی که این موضوعات باید کنار گذاشته شود و بانک‌ها به صورت همه جانبه رشد یابند.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------