آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

پیشنهاد نامتعارف خودروسازان به شورای رقابت



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - پیشنهاد نامتعارف خودروسازان به شورای رقابت

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات آخرین جلسه این شورا گفت: قرار بود قیمت دو خودرو داخلی در این جلسه تعیین شود ولی به دلیل عدم مطابقت قیمت پیشنهادی خودروسازان با مشخصات خودرو، به نتیجه نرسیدیم.

عیسی امامی در گفت‌ و گو با فارس با تشریح جزئیات آخرین جلسه شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه در مورد قیمت‌گذاری دو خودرو داخلی بحث شد ولی اعضای شورا به جمع‌بندی نرسیدند.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی از سوی شرکت‌های خودروساز برای قیمت پایه دو محصول جدید ارائه شده بود ولی از نظر اعضای شورای رقابت، این قیمت‌ها قابل قبول نبود و در نهایت به جمع‌بندی نرسیدیم.

امامی با بیان اینکه قیمت‌های ارائه شده برای این دو خودرو، غیرمتعارف بود، گفت: این قیمت‌ها با آنچه در مورد خصوصیات خودروها مطرح شد، تفاوت داشت و به همین دلیل تصمیمی برای تعیین قیمت آنها اتخاذ نشد.

وی با اشاره به وضع 5 شرط از سوی شورای رقابت برای خودروسازان در زمان صدور مجوز افزایش قیمت خودرو، گفت: برخی از این شروط رعایت شده ولی در مورد برخی دیگر انحرافاتی وجود دارد که در جلسه شورای رقابت در این مورد بحث شد.

عضو ناظر شورای رقابت توضیح داد: در شورای رقابت این بحث مطرح شد که این موضوع باید به دستگاه‌های مرتبط ارجاع شود و یا اینکه شورای رقابت ظرفیت قانونی را برای برخورد با متخلفان دارد که باید در این مورد به جمع‌بندی برسیم.

وی با تأکید بر اینکه نقش دولت و برنامه آن در مورد صنعت خودرو باید مشخص شود، گفت: خودروسازان تا حدی، خود را با دستورالعمل شورا وفق داده‌اند ولی هنوز به حد انتظار نرسیده‌اند

اخبار اقتصادی - فارس

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------