آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

هیجانات نگران‌کننده در بازارهای داخلی



اخبار اقتصادی - هیجانات نگران‌کننده در بازارهای داخلی

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
به گزارش دنیای اقتصاد، سقوط هیجانی بورس بی‌سابقه شدو روز گذشته، شاخص کل افت شدید دیگری به اندازه 1056 واحد (معادل 44 /1 درصد) را تجربه کرد. به این ترتیب، طی چهار روز معاملاتی 5 درصد افت را به ثبت رساند که از خرداد سال 90 این میزان کاهش، در یک دوره کوتاه (4 روزه) بی‌سابقه است. همچنین، بررسی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد نسبت قیمت به درآمد (P/E) متوسط بازار به 35/5 مرتبه رسیده است که کمترین مقدار در سال جاری محسوب می‌شود. علاوه بر این شواهد، کارشناسان نیز این میزان ریزش را هیجانی ارزیابی می‌کنند.

 

در واقع، تمدید مذاکرات هسته‌ای و به‌طور همزمان کاهش شدید قیمت نفت عوامل اصلی این هیجانات عنوان می‌شوند. اما نکته آن است که به جز افزایش قیمت ارز (عموما با تاخیر اثر مثبتی بر بازار سهام می‌گذارد) اتفاق بنیادی و حقیقی دیگری که بر بازار سرمایه اثرگذار باشد، رخ نداده است.


بازار ارز

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
ارز روی موج هیجاندیروز تا ساعت 15هر دلار آمریکا با رشد 135 تومانی به 3 هزار و 530 تومان هم رسید. اما در ادامه کاهش یافت و درنهایت 3480 تومان معامله شد. در شرایطی که تمدید مذاکرات هسته‌ای نگرانی‌هایی را در این بازار ایجاد کرده بود، افت شدید قیمت نفت به دنبال عدم کاهش عرضه اوپک، این فضای هیجانی را تشدید کرد. بنابراین، بار دیگر فضای سفته‌بازی در بازار ارز به وجود آمده و رشد قیمت‌ها را سبب شده است. نکته قابل توجه تفاوت حدود 50 تومانی نرخ خرید و فروش ارز است که نشان از عدم اطمینان نسبت به پایداری قیمت‌ها است. در این رابطه، بخش قابل توجهی از صرافی‌ها نیز این افزایش قیمت را دور از انتظار عنوان می‌کنند. قیمت سکه نیز همگام با دلار حرکت نکرد که نشان از حضور فعال سفته‌بازان و افراد هیجانی در بازار ارز دارد.

 

 


بازار سکه

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
واکنش معتدل سکه به هیجانات ارزیروز گذشته، هر سکه طرح جدید با افزایش 18 هزار تومانی به قیمت 961 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب، سکه نیز توانست زیان خود از ابتدای سال را جبران کند و به بیشترین مقدار خود از اواخر تیرماه رسید. این در شرایطی بود که در غیاب بازار جهانی طلا، رشد قیمت دلار توانست این افزایش قیمت در بازار سکه را رقم زند. با این حال، سکه متناسب با قیمت‌های ابتدایی دلار رشد نکرد که نشان می‌دهد از سویی، بازار سکه کمتر به هیجانات ارزی اعتماد دارد و از طرف دیگر، تقاضای سفته‌بازی در این بازار نسبت به دلار کمتر است. اما درخصوص بازار طلای جهانی، روز گذشته رفراندوم سوئیس برگزار شد که نتایج آن نشان از منفی بودن اکثریت آرا داشت که سیگنال منفی برای اونس طلا محسوب می‌شود.


بازار طلای جهانی

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
چرخش مسیر طلا پس از 3 هفتهطلای جهانی پس از سه هفته رشد قیمت، هفته گذشته را با افت 8/2 درصدی به قیمت 5/1168 دلار سپری کرد. افت قیمت نفت و عدم امیدواری به رفراندوم سوئیس که دیروز، نتیجه آن مطابق با انتظارات منفی گزارش شد؛ مهم‌ترین عوامل این کاهش محسوب می‌شوند. با این حال، این هفته آمار اشتغال‌زایی آمریکا و نشست بانک مرکزی اروپا (در صورت تقویت سیاست‌های انبساطی، کاهش ارزش یورو نسبت به دلار و در نتیجه فشار بر قیمت طلا را سبب می‌شود) از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. از سوی دیگر، در یک اقدام غیرمنتظره قانون 20:80 (به این معنا که تجار مجبورند 20 درصد کل واردات را مجددا صادر کنند) در هند، دومین واردکننده شمش دنیا لغو شد اما کارشناسان با توجه به باقی ماندن تعرفه 10 درصدی واردات طلا، این اقدام را شوکی برای افزایش واردات هند نمی‌دانند.


بازار اوراق مسکن

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
تداوم افت قیمتی «تسه»هاطی معاملات روز گذشته، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 1392 (تسه9201) با افت 6/3 درصدی، 76 هزار و 807 تومان معامله شدند. به این ترتیب، به کمترین مقدار خود از اواخر اردیبهشت ماه رسیدند و زیان آنها از ابتدای پاییز به بیش از 20 درصد رسید. رکود طولانی‌مدت بازار مسکن در حالی ادامه می‌یابد که خبرها حاکی از آن است که تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی نیز به نتیجه مطلوبی نرسیده است. در واقع، طرح‌هایی از جمله صندوق پس انداز مسکن به منظور تقویت طرف تقاضای مسکن ارائه شده که همگی به علت ترس از تامین منابع مالی بی‌نتیجه مانده است. بنابراین، به نظر نمی‌رسد تا پایان سال جاری تغییری در رکود بازار مسکن ایجاد شود. این امر موجب کاهش تقاضا در بازار مسکن و در پی آن «تسه»ها شده است و مهم‌ترین عامل افت قیمت آنها محسوب می‌شود.


بازار نفت

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
آینده مبهم نفت پس از ریزش شدیدنفت خام آمریکا با افت هفتگی شدید 5/13 درصدی 15/66 دلار بر بشکه معامله شد. در پی عدم کاهش عرضه اوپک، مازاد عرضه در بازار نفت تثبیت شد. در سمت عرضه، آزمودن توانایی نفت شیل در قیمت‌های پایین مطرح است. همچنین احتمال افزایش صادرات از سوی ایران (در صورت توافق هسته‌ای) وجود دارد. سومین عامل، عملکرد بلندمدت اوپک است که تا چه زمان می‌توانند قیمت‌های پایین را تحمل کنند. از سوی دیگر، تقاضای نفت در کوتاه‌مدت تغییر زیادی نمی‌کند (تقاضای بی‌کشش)؛ بنابراین، گرچه اوضاع اقتصادی نامناسب اروپا و آسیا اجازه افزایش شدید تقاضا را حتی در قیمت‌های پایین نمی‌دهد، اما تقاضاهای جدید در بلندمدت می‌توانند شکل گیرند. نکته دیگر کاهش نقدینگی به علت کاهش تمایل بانک‌ها و صندوق‌های پوشش ریسک (hedge funds) جهت سرمایه‌گذاری در بازار نفت است. همه این عوامل آینده مبهم قیمت نفت را رقم می‌زنند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------