آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

واشنگتن: شرکت‌های آمریکایی حق معامله با ایران را ندارند



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت خارجه آمریکا

 

اخبار اقتصادی - واشنگتن: شرکت‌های آمریکایی حق معامله با ایران را ندارند

این مقام آمریکایی سپس گفت: «در نتیجه شرکت‌های ایالات متحده اجازه ندارند تا با بخش خودروسازی ایران وارد مبادله شوند. ساده بگویم، شرکت‌های ایالات متحده فعلا نمی‌توانند با ایران معامله کنند، از جمله با بخش خودروسازی ایران.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، گفته است با وجود تعلیق تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران، شرکت‌های آمریکایی همچنان اجازه ندارند با ایران وارد معامله شوند.

به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه گفت حتی با وجود تعلیق تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران، شرکت‌های آمریکا حق ندارند با ایران مراوده اقتصادی داشته باشند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که با خبرگزاری فرانسه گفت‌وگو می‌کرد، در واکنش به اظهارات نماینده شرکت فرانسوی پژو در تهران که روز دوشنبه در نمایشگاه خودروی تهران گفته بود مذاکراتی «فشرده» برای بازگشت این شرکت به ایران در جریان است، گفت: «ما از برگزاری این نمایشگاه اطلاع داریم.»

وی افزود: «ما قبلا هم گفته‌ایم که از دید ما بازار ایران برای تجارت باز نیست، هرچند که تحریم‌های ما برای مراوده شرکت‌های خارجی با بخش خودروسازی ایران تعلیق شده است. هنوز بخش اعظم تحریم‌های ایالات متحده پابرجاست، از جمله (تحریم‌های مربوط به) مجوزهای ارائه کالا و خدمات شرکت‌های ایالات متحده به ایران.»

این مقام آمریکایی سپس گفت: «در نتیجه شرکت‌های ایالات متحده اجازه ندارند تا با بخش خودروسازی ایران وارد مبادله شوند. ساده بگویم، شرکت‌های ایالات متحده فعلا نمی‌توانند با ایران معامله کنند، از جمله با بخش خودروسازی ایران.»

تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران از جمله مواردی بود که بر اساس برنامه اقدام مشترک که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد، تعلیق شد. این توافق موقت که قرار بود نهایتا تا سوم آذر امسال به حصول توافق جامع منتهی شود، با ادامه اختلافات بر سر موضوعات اصلی مناقشه هسته‌ای، سوم آذر امسال برای هفت ماه دیگر تمدید شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارم آذر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به طولانی شده مذاکرات، تعلیق تحریم‌های اعلام‌شده در توافق ژنو تا تیر ماه سال آینده تمدید شده است.

پایگاه خبری بلومبرگ هفته گذشته بر اساس گزارش رسمی دولت آمریکا اعلام کرد که میزان آورده نقدی توافق ژنو برای ایران، بسیار کمتر از آن چیزی بوده که در ابتدا تخمین شده می‌شد. بنا بر این گزارش ایران به واسطه تعلیق تحریم خودروسازی و پتروشیمی تنها 378 میلیون دلار افزایش درآمد داشته، که این رقم 15درصد رقم 2.5 میلیارد دلاری است که کاخ سفید پیش‌بینی می‌کرد ایران درآمد داشته باشد.
اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------