افت قیمت اوراق وام مسکن



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - افت قیمت اوراق وام مسکن

دو هفته پس از آنکه قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی وام خرید مسکن در فرابورس از دامنه نوسانی 90 تا 100 هزار تومان، به کانال زیر 90 هزار تومان رسید، هم اکنون، قیمت این اوراق یک کانال دیگر پایین‌تر آمده و به زیر 80 هزار تومان رسیده است.

هم اکنون سطح فعلی قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن در مقایسه با چهار ماه اخیر، رکورد جدیدی در میزان کاهش قیمت در منحنی نوسانات قیمت هر فقره از این اوراق – معامله شده در بازار فرابورس- به ثبت رسانده است. این در حالی است که پیش از شروع روند کاهشی قیمت اوراق در روزهای پایانی آبان ماه، سیر افزایشی قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات خرید مسکن در ماه‌های گذشته به حدی بود که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند قیمت هر فقره از این اوراق، تا پایان سال به مرز 120 هزار تومان نیز برسد.

 

با این وجود، همزمان با آغاز سیر کاهشی قیمت اوراق وام خرید مسکن، کارشناسان مسکن  و صاحبنظران بورس، اعلام کردند: علت اصلی این کاهش، افت نسبی تقاضا در بازار فرابورس برای خرید اوراق تسهیلات مسکن است.

بنا بر تحلیل این کارشناسان، هر چند بازار مسکن طی ماه‌های اخیر، نشانه‌های نسبی خروج از رکود و افزایش حجم معاملات را با خود داشته است، اما هم‌اکنون با وجود افزایش نسبی عرضه اوراق وام خرید مسکن، تقاضا برای این اوراق به نحو محسوسی کاهش داشته است که این حرکات خلاف جهت در نهایت منجر به سقوط قیمت اوراق از دامنه نوسانی 90 تا 100 هزار تومان به کانال زیر 80 هزار تومان شده است.

 

اما همان گونه که تحلیل گران بازار مسکن و کارشناسان بورس، در روزهای پایانی آبان ماه پیش‌بینی کردند، سیر کاهش قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات خرید مسکن، در آذرماه نیز، ادامه پیدا کرد طوری که تنها دو هفته پس از آغاز حرکت قیمت اوراق خرید مسکن در مسیر کاهش، قیمت هر فقره از این اوراق با یک کانال دیگر افت، هم اکنون بین 70 تا 80 هزار تومان است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------