افزایش وام مسکن به 50 میلیون تومان در بودجه



اخبار,اخبار اقتصادی , افزایش وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - افزایش وام مسکن به 50 میلیون تومان در بودجه

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: دربودجه 94 توسعه مسکن با رویکرد نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده با هدف احداث یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا سال 99تنظیم شده و اجرای طرح مسکن حمایتی به ویژه حمایت از مسکن زوج های جوان و زنان سرپرست خانوار با اعطای وام تا سقف 500 میلیون ریال و مسکن روستایی تا سقف 150 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت و گو با خانه ملت،‌ گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دربودجه سال 94، 48 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به مصوب سال جاری 16.5 درصد و نسبت به رقم پیش بینی عملکرد سال جاری 60 درصد افزایش نشان می دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه اعتباراتی که با مجوز رهبری معظم از محل صندوق توسعه ملی برای آب و خاک اختصاص پیدا کند کل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی سرمایه ای در سال آینده  55 هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به مصوب سال جاری بیش از یک درصد و نسبت به پیش بینی عملکرد سال جاری 53 درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به بخش خصوصی از جمله تقویت اعتبار، خرید تضمینی آب در بخش خصوصی و ایجاد ظرفیت واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی از رویکردهای بودجه 94 است،‌ گفت: تقویت اعتبارات مرتبط با ساماندهی، ‌تعیین بسترو حریم رودخانه‌های کشور و ساماندهی رودخانه‌های مرزی کشور از دیگر رویکردهای بودجه سال آتی است.

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس توجه به توسعه مشارکت بخش غیردولتی در تامین مالی و اجرای طرح ها با استفاده از ظرفیتهای ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، تامین مالی خارجی، ترویج و پیشنهاد اعتبار برای شروع پروژه های جدید، منظورکردن اعتبارات کافی برای خاتمه طرح های دارای بالای پیشرفت فیزیکی که امکان خاتمه آن در سال 94 وجود دارد از دیگر شاخصه های بودجه سال آتی کشور است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: در تخصیص اعتبار و اولویت قرار گرفتن طرح های عمرانی دو ویژگی در نظر گرفته شده است که یکی نقش طرح های عمرانی در توازن منطقه ای و دوم محوری بودن این طرح ها نسبت به سایر طرح ها است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال 94 اعتبار لازم برای تجهیز گمرکات و دستگاههای کنترلی پیشرفته از طریق خرید و نصب دستگاههای پرتونگار، تقویت اعتبارات ایجاد زیربناهای معادن بزرگ و مناطق معدنی لحاظ شده است.

وی گفت: براساس بودجه سال 94 کل کشور ظرفیت فازهای پارس جنوبی با هدف تولید 75 میلیون مترمکعب گازغنی در روز و افزایش تولید نفت به میزان حداقل 90 هزار بشکه در روز از حوزه‌های مشترک نفتی غرب کارون افزایش می یابد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: درسال 94 با اجرای پروژه های بخار نیروگاههای سیکل ترکیبی 7 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می شود.

احداث یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا سال  99
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: دربودجه 94 توسعه مسکن با رویکرد نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و هدف احداث یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا سال  99تنظیم شده است و اجرای طرح مسکن حمایتی به ویژه حمایت از مسکن زوج های جوان و زنان سرپرست خانوار با اعطای وام تا سقف 500 میلیون ریال و مسکن روستایی تا سقف 150 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس به اولویت بندی طرح های تملک دارایی سرمایه ای در بودجه 94 اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در کریدورهای اصلی شبکه حمل و نقل، نقش طرح در ایمنی حمل و نقل،‌رفع گلوگاههای ترافیکی و ظرفیت پیشرفت فیزیکی طرح از رویکردهای بودجه در  اولویت بندی طرح های تملک دارایی سرمایه ای است.

وی گفت: تکمیل شبکه حمل و نقل کشور در مسیر کریدورهای اصلی مشتمل بر احداث بیش از 1500 کیلومتر از انواع راه در کشورو سرعت بخشیدن به اجرای 5 طرح ریلی با هدف اتصال شهرهای سنندج، ‌کرمانشاه، ارومیه، رشت و اردبیل به شبکه های راه آهن کشور و افزایش ظرفیت بنادر تجاری به 210 میلیون تن در پایان سال 94 و بهبود وضعیت نگهداری زیرساختها در حدود 30 هزار کیلومتر راه شریانی از دیگر مواردی است که در بودجه 94 مورد توجه قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: اتمام عملیات 31 بیمارستان با ظرفیت 3 هزار و 500 تخت، تامین اعتبار لازم برای اتمام طرح های تامین فضا و پروژه های نیمه تمام دانشگاه و موسسات آموزش عالی و بهره برداری از 400 هزار مترمربع فضا و تامین اعتبار لازم برای اتمام 9 استادیوم 15 هزار نفری درشهرهای مختلف و به بهره برداری رسیدن 300 پروژه ورزشی و تامین اعتبار لازم برای تکمیل عملیات بازسازی و نوسازی 68 حوزه علمیه خواهران که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز از دیگر مواردی است که در بودجه 94 پیش بینی شده است. 

اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------