اقتصاد آمریکا از سقوط بهای نفت سود می‌برد



اخبار,اخبار اقتصادی ,اقتصاد آمریکا

 

اخبار اقتصادی - اقتصاد آمریکا از سقوط بهای نفت سود می‌برد

پایگاه خبری «ایندیا تایمز» به نقل از وزیر خزانه داری آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد که نفت ارزان موجب بهبود شرایط اقتصادی ایالات متحده شده است.

به گزارش ایرنا از این پایگاه خبری، 'جک لو' در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» آمریکا اعلام کرد که روند کاهشی قیمت نفت به اقتصاد آمریکا کمک می کند و بعید است که این کشور اقدام به کاهش تولید خود کند.

لو گفت: قیمت های پایین تر نفت مثل کاهش مالیات برای اقتصاد است و از لحاظ تاثیر بر اقتصاد کلان، این مسئله کاملا مثبت است.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین با تاکید بر آنکه ایالات متحده از کاهش قیمت نفت سود می برد و سقوط بهای نفت به شرایط اقتصادی آن کمک می کند، افزود: بعید است که آمریکا برای کاهش تولید نفت از میادین شیل خود پیشقدم شود و دست به چنین اقدامی بزند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند عرضه بیش از حد نفت به بازارهای جهانی، همزمان با کاهش تقاضا، موجب سقوط قیمت نفت به پایین تر حد آن در پنج سال گذشته شده است.

افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا به دلیل بهره برداری از میادین شیل، یکی از دلایل اصلی افزایش عرضه این کالا عنوان می شود.

این در حالی است که برخی فعالان بازار معتقدند عربستان سعودی نیز می کوشد با حفظ سطح تولید خود و پایین آوردن قیمت ها، تولید نفت شیل آمریکا را غیراقتصادی کند.

از سوی دیگر، برخی ناظران معتقدند که آمریکا و عربستان سعودی برای تحت فشار قرار دادن روسیه و ایران بطور هماهنگ اقدام به افزایش عرضه نفت به بازارهای جهانی کرده اند.
اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------