آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

مولتی‌میلیونرهای آلمانی چگونه ثروتمند شده‌اند؟



اخبار,اخبار اقتصادی , مولتی‌میلیونرها

 

اخبار اقتصادی - مولتی‌میلیونرهای آلمانی چگونه ثروتمند شده‌اند؟

ارثی کلان، متأهل با دو فرزند. این سرنوشت بسیاری از مولتی‌میلیونرهای آلمان است.

یک بررسی مطالعاتی جدید به زندگی ثروتمندان حقیقی آلمان پرداخته و نشان می‌دهد که منبع این ثروت چه بوده است.
 
به گزارش دویچه وله، در ماه اوت در کیتس‌بوهل اتریش دو تن از ثروتمندترین‌های آلمان‌ پیمان ازدواج بستند؛ یورگن تومان، رئیس پیشین انجمن صنایع آلمان و ماریا الیزابت شفلر، از صاحبان خودروسازی "کونتی و شفلر". هر دو از مولتی‌میلیونرهای آلمان‌اند.
 
سرنوشت امثال این‌هاست که قرار است هفته دیگر موضوع بحث قضات دادگاه قانون اساسی آلمان باشد. دادگاه تصمیم خواهد گرفت که آیا شرکت‌های خانوادگی کماکان بدون پرداخت مالیات و به‌طور کامل قابل به ارث رسیدن خواهند بود؟ پاسخ به این سئوال برای دولت آلمان به معنای دست‌یابی به میلیاردها یورو است و برای بسیاری از ثروتمندان آلمانی به معنای از دست دادن بنیان ثروتشان.
 
آلمان سرزمین به ارث بردن دارایی‌هاست. "اشپیگل آنلاین" روز جمعه (۱۲ دسامبر/ ۲۱ آذر) از یک بررسی مطالعاتی که به‌تازگی توسط شرکت تحقیقاتی "ولث ـ ایکس" و بانک "یو بی اث" انجام شده گزارشی منتشر کرده است. در این کار مطالعاتی بر روی شرایط زندگی مولتی‌میلیونرهای جهان تحقیق شده است. در حقیقت در مورد افرادی تحقیق شده که دارایی‌شان دست کم ۳۰ میلیون دلار بوده است.
 
نتیجه بررسی
نتیجه این است که آلمان نه تنها بعد از آمریکا دومین کشوری است که داراترین ثروتمندان را در خود جا داده بلکه کشوری است که تعداد کسانی که از راه ارث‌ توانگر شده‌اند نیز به‌ویژه در آن بسیار است.
 
این بررسی نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از مولتی‌میلیونرهای آلمان ثروت خود را مدیون ارث‌اند. تنها سوئیس است که از این نظر هم‌رده آلمان قرار دارد.
 
۳۱ درصد از ثروتمندان آلمانی دارایی خود را از تلفیق ارث و فعالیت اقتصادی به دست آورده‌اند؛ مانند مورد ماریا الیزابت شفلر.
 
بنا بر این اکثریت قابل توجهی از توانگران آلمان ثروت خود را صرفا مدیون کارایی‌های خود نیستند و افسانه "ظرف‌شویی که میلیونر شد" در این کشور قطعا اسثتنا است.
 
یک نکته‌ قابل تأمل دیگر نیز در این بررسی مطالعاتی وجود دارد و آن این که مولتی‌میلیونرهای آلمان فقط حدود ۰۲ / ۰ درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. آنها صاحب ۶ / ۲۲ درصد از دارایی‌ها هستند که در مجموع حدود ۲۵۸۰ میلیارد دلار می‌شود. اگر این ارقام را با سایر کشورها مقایسه کنیم به آماری نامتقارن می‌‌رسیم. در چین مولتی‌میلیاردرها تنها صاحب ۷ / ۳ درصد از مجموع دارایی‌ها هستند و در آمریکا نیز توانگران صاحبان ۵ / ۱۲ کل دارایی‌ها.
 
زوایای دیگر این بررسی
بررسی مطالعاتی یادشده نشان می‌دهد که ۸۸ درصد مولتی‌میلیاردرهای آلمان مرد‌ و بیشتر آنها نیز متأهل‌اند. ۸۷ درصد از آنها متأهل‌اند و تنها سه درصد طلاق گرفته‌اند.
 
از یاد نبریم که در آلمان در جمعیت زیر ۶۴ سال تنها ۷۱ درصد ازدواج کرده و با همسر خود زندگی می‌کنند. نرخ طلاق حدود ۱۰ درصد است و طبق آمار در افراد بالای ۱۸ سال نیز تعداد متأهل‌ها بالغ بر ۴۹ درصد می‌شود.
 
موالید بیشتر
نرخ موالید مولتی‌میلیونرهای آلمانی با ۹ / ۱ فرزند به مراتب بالاتر از نرخ موالید در جامعه است که بالغ بر ۴ / ۱ فرزند از هر زن می‌شود. "اشپیگل آنلاین" با این جمله طنزآلود که در هر صورت "میراث زیادی برای به ارث رسیدن وجود دارد" ادامه می‌دهد، تعداد نوه‌های مولتی‌میلیونرها نیز بیشتر است، آمار تعداد نوه‌های آنها به طور متوسط بالغ بر ۲ / ۴ می‌شود.
 
حوزه‌هایی هم که مولتی‌میلیونرهای آلمان ثروت خود را از آن کسب کرده‌اند اغلب یا بخش صنایع تولیدی است یا مواد غذایی و خودروسازی. بخش مالی که در بسیاری از کشورها بزرگ‌ترین منبع ثروت تلقی می‌شود در ‌آلمان نقش کمتری در مال‌اندوزی دارد.
 
توانگران آلمان کمتر خسیس‌اند
میلیونرهای آلمانی کمتر ناخن‌خشک‌اند. ۹۸۰ هزار دلار در سال رقمی است که آنها به طور متوسط برای زندگی لوکس، شامل سفرها، زیورآلات و غذای خود خرج می‌کنند.
 
طبق آمار، هر خانوار در آلمان در سال ۲۰۱۲ به طور متوسط ۲۷ هزار و ۷۲۰ یورو هزینه کرده که بخش اعظمی از آن خرج مسکن شده است.

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------