آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

توضیحات سخنگوی کمیسیون برنامه در مورد میزان یارانه خانوارها درسال 94



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - میزان یارانه خانوارها درسال 94 تغییری نمی کند

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،گفت: نظر دولت بر این بوده که یارانه نقدی را همانند سال های گذشته بین همه مردم و به همان میزان قبلی تقسیم کند و ظاهرا بنایی برای حذف برخی دهک ها ندارد.

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خانه ملت،‌ افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش قابل توجه قیمت نفت ضرورت دارد تا دولت هر چه سریع تر برای حذف دهک های پر درامد اقدام کند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام به نفع دولت و نظام خواهد بود چراکه می توان پولی که از محل حذف دهک های پردرآمد بدست می آید را در بخش های دیگر خصوصا تولید هزینه کرد.

وی با اشاره به اینکه نیازی به تصویب قانون جدیدی برای الزام دولت برای حذف افراد پردرامد از دریافت یارانه نیست گفت:این قانون وجود دارد و دولت مکلف به اجرای آن است.

کاتب با اشاره به اینکه وقتی بحث حذف دهک های پردرآمد مطرح می شود بیش از همه مردم بی بضاعت نگران می شوند اظهار داشت:آنچه در این میان مهم و حایز اهمیت است این است که دولت می بایست به صورت دقیق افراد پردرآمد را شناسایی کند و اجرای این قانون به شکلی نباشد که برخی افراد بی بضاعت و نیازمند در لیست حذف قرار بگیرند و با مشکل مواجه شوند.

این نماینده مردم در مجلس  گفت: این طبیعی است که روستاییان و عشایر،اقشار آسیب پذیر تحت حمایت و کارگران و کارمندان نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند و حذف برخی دهک ها به منزله حذف افراد با تمکن مالی بالاست.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نیازی نیست دولت وارد جزییات زندگی مردم شود و به زندگی شخصی مردم سرک بکشد بلکه با اطلاعات موجود هم می توان بخشی از افراد که درآمد بالایی دارند را به راحتی شناسایی و اسامی آنان را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد.
اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------