آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

بی سابقه‌ترین کاهش تورم در کدام سال اتفاق افتاد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ تورم

 

اخبار اقتصادی - بی سابقه‌ترین کاهش تورم در کدام سال اتفاق افتاد؟

بی سابقه ترین کاهش نرخ تورم در ایران در سال ۷۵ رخ داد که نرخ تورم ۴۹.۴ درصدی در پایان سال ۷۴ با ۲۶.۲ درصد کاهش به ۲۳.۲ درصد در اسفند سال ۷۵ رسید.

به گزارش تسنیم، این روزها مسئولان در همایش ها و سخنرانی های مختلف از کاهش قابل توجه نرخ تورم طی دو سال اخیر خبر می دهند و کاهش نرخ تورم یکی از موفقیت‌های دولت یازدهم ارزیابی می شود.

بررسی آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حاکی است، طی سال 92 نرخ تورم روند صعودی داشت و بر اساس گزارش مرکز آمار در مهرماه 92 به 36.2 درصد رسید. بانک مرکزی هم نرخ تورم در مهرماه 92 را 40.4 درصد اعلام کرد که بالاترین نرخ تورم در این سال بوده است.

با تلاشهای این دولت، نرخ تورم از آبان ماه سال 92 روند کاهشی گرفت و در آبان ماه سال جاری بر اساس آمارهای بانک مرکزی به 18.2 درصد رسید که در مقایسه با تورم 40.4 درصدی مهرماه سال گذشته، 22.2 درصد کاهش در 13 ماه اخیر داشته است.

امروز هم در نشست رئیس جمهور با مدیران بانک‌ها و کارکنان بانک مرکزی اعلام شد، تورم 40.4 درصد سال گذشته به عدد 18.2 درصد در آبان‌ماه امسال رسیده است و این کار در تاریخ ایران بی‌نظیر است.

اما آیا واقعاً کاهش 22.2 درصدی نرخ تورم در 13 ماه گذشته بی نظیر بوده و در تاریخ ایران قبلاً سابقه نداشته است؟

  تسنیم با بررسی آمارهای رسمی بانک مرکزی از نرخ تورم نشان می دهد، بی سابقه ترین کاهش نرخ تورم در سال 75 اتفاق افتاده است.

بنا بر آمارهای رسمی، نرخ تورم در اسفند سال 74 به رقم بی سابقه 49.4 درصد رسیده بود و طی 12 ماه بعد یعنی در اسفند سال 75 نرخ تورم با یک کاهش بی نظیر به رقم 23.2 درصد رسید که کاهش 26.2 درصدی را نشان می دهد.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------