آخرین اخبار اقتصادی

بیت‌کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید

هاوینگ مورد انتظار بیت‌کوین رخ داد و ارتفاع بلوک بیت‌کوین به ۸۴۰هزار رسید. به گزارش ایسنا، این رویداد که تعداد سکه‌های جدید…

ارزیابی سعید لیلاز از نرخ رشد اقتصادی



اخبار,اخبار اقتصادی ,نرخ رشد اقتصادی

 

اخبار اقتصادی - ارزیابی سعید لیلاز از نرخ رشد اقتصادی

انتشار آمار مربوط به رشد اقتصادی 4 درصدی با برخی تردیدها در محافل کارشناسی همراه شده است ولی سعید لیلاز اقتصاددان اعتقاد دارد این رقم صحیح است.

به گزارش خبرآنلاين، آمار بانک مرکزي نشان مي دهد، نرخ رشد اقتصاد ايران در شش ماهه سال 93 در قياس با شش ماهه سال 92 رشدداشته و به عدد 4 درصد رسيده است. با اين وجود نرخ رشد اقتصادي کل سال 93 هنوز به صورت دقيق مشخص نيست.

در این خصوص اما «سعید لیلاز» با تاکید براینکه بانک مرکزی بهترین و قانونی ترین مرجع برای انتشار آمار رسمی اقتصادی است، گفت: من قبول ندارم که مرجعی بهتر و معتبرتر از بانک مرکزی برای اعلام شاخص های اقتصادی کشور وجود دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی به این ترتیب برآورد بانک مرکزی از رشد اقتصادی 4 درصدی را مبتنی بر واقعیت دانست و در عین حال تشکیک در این آمار را غیرکارشناسانه خواند.

او با اذعان به اینکه پیش از این رشد اقتصادی شش ماهه را حدود 4 درصد پیش بینی کرده بودم، تصریح می کند: براین اساس پیش بینی می شود رشد اقتصادی 9 ماهه سال جاری هم به حدود 3 درصد برسد که بخشی از این کاهش رشد به واسطه کاهش قیمت نفت خواهد بود.

لیلاز اظهارات خود را اینگونه تکمیل می کند: باتوجه به تداوم کاهش قیمت جهانی نفت، در صورتی که رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن روند کنونی خود را طی کند، رشد اقتصادی کشور در پایان امسال بین 2 تا 2.5 درصد خواهد بود.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاين

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------