آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

مقایسه بودجه ۹۳ و ۹۴ وزارت ورزش و جوانان +جدول



اخبار اقتصادی - مقایسه بودجه ۹۳ و ۹۴ وزارت ورزش و جوانان +جدول

هنگامی که بودجه ۹۴ ‌در دولت تصویب شد، فضا کاملا متفاوت بود. در آن زمان بودجه واقع‌بینانه بود، ولیکن در حال حاضر قیمت نفت ۲۰ دلار کاهش داشته که باید در آن تجدید‌نظر شود و پیگیری این کار باید از سوی مجلس صورت گیرد. مجلس نباید بودجه جاری را اضافه و بودجه عمرانی را کم کند.

یکی از نهادهایی که در سال آینده، بودجه آن به صورت قابل توجهی افزایش یافته، وزارت ورزش و جوانان است، به طوری که رقم بودجه آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان شده است؛ اما این رقم قابل توجه نیز نتوانسته رضایت مسئولان را در این رابطه جلب کند و هنوز برخی‌ مسئولان ‌به این رقم اعتراض دارند.

به گزارش «تابناک»، ‌امروز علی لاریجانی ‌در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت ورزش و جوانان در مجلس‌ گفت: این نمایشگاه نشان داد در زمینه‌هایی در ورزش پیشرفت خوبی داشتیم و این بخش در حال حرکت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد بودجه ورزش‌ گفت: ما اقرار می‌کنیم ‌بودجه ورزش کافی نیست، ولی ‌مشکلات کشور را از لحاظ بودجه همه می‌دانند. ریشه این مسأله به این بر‌می‌گردد که بودجه جاری کشور خیلی زیاد ‌و در نتیجه پول برای بخش عمرانی کم شده است. این اشکال بزرگی است که حجم اصلی بودجه امسال مربوط به بودجه جاری است و صرف حقوق و مزایا می‌شود.

وی تصریح کرد: ما هم از بودجه ورزش راضی نیستیم، ولی این موضوعی است که خود دوستان ورزش باید در این زمینه کمک کنند. به هر حال چاره‌ای نیست که بخشی از بودجه‌های عمرانی مربوط به ورزش به وسیله دولت انجام شود؛ مثل بودجه مربوط به ورزش قهرمانی؛ اما بخش‌هایی هم هست که اگر مشوق ایجاد کنیم و تسهیلات بدهیم، بخش خصوصی خدمات لازم را انجام می‌دهد و ما می‌توانیم این موارد را در بودجه امسال در نظر بگیریم.

البته این گفته رئیس مجلس شورای اسلامی دور از انتظار نبود، زیرا از این رقم که رقم واقعی آن ۴۶۵ تومان است، حدود ۲۰۰ میلیارد بودجه عمرانی است و ۲۶۵ میلیارد آن شامل هزینه‌های جاری در دو حوزه ورزش و جوانان می‌شود.


جداول بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۳ و ۹۴

اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت ورزش و جوانان

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت ورزش و جوانان

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت ورزش و جوانان

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت ورزش و جوانان

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت ورزش و جوانان

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت ورزش و جوانان

 
این در حالی است که به گفته وزیر ورزش و جوانان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان صرف ورزش فوتبال حرفه‌ای در سال گذشته شده است.

به گفته وی، کل اعتبارات ورزش در سال قبل برای تمام ملت ایران ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که شامل بودجه عمرانی، جاری، ورزش قهرمانی، اعزام به مسابقات و ورزش همگانی بوده است، در حالی که در همین سال برآو‌رد‌ می‌شود بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد گردش مالی ورزش حرفه‌ای ما بوده که شامل لیگ‌های بر‌تر و به ویژه فوتبال می‌شود.

وزیر ورزش دلیل تخمینی بودن ارقام را غیر شفاف بودن قرارداد‌ها دانست و گفت: متأسفانه نابرابری توزیع ثروت و سرمایه ملی در ورزش زیاد است و گاه‌ نمی‌شود به دلیل نبود شفافیت مالی در قرار‌داد‌ها، میزان دقیق آن را برآورد کرد.

گودرزی تأکید نمود: تلاش و برنامه این است که سهم واقعی مردم از ورزش و سرمایه ملی موجود در آن بیشتر شود و با جدیت شفاف سازی قرارداد‌ها به ویژه در فوتبال را ادامه می‌دهیم.

با توجه به آمار موجود، به نظر می‌رسد که گفته مسئولان در مورد کمی بودجه وزارت ورزش و جوانان بسیار اندک است، ولی با توجه به اوضاع موجود، چاره‌ای برای آن نیست؛ این موضوعی است که رئیس فراکسیون ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی نیز بر آن تأکید داشت.

محمدرضا تابش در خصوص بودجه سال ۹۴ گفت: هنگامی که بودجه ۹۴ ‌در دولت تصویب شد، فضا کاملا متفاوت بود. در آن زمان بودجه واقع‌بینانه بود، ولیکن در حال حاضر قیمت نفت ۲۰ دلار  کاهش داشته که باید در آن تجدید‌نظر شود و پیگیری این کار باید از سوی مجلس صورت گیرد. مجلس نباید بودجه جاری را اضافه و بودجه عمرانی را کم کند. مجلس وظیفه خطیری به عهده دارد و می‌تواند در این شرایط به دولت کمک کند.

تابش در خصوص بودجه وزارت ورزش و جوانان گفت: بودجه وزارت ورزش و جوانان ۲۰درصد افزایش یافته است، ولیکن با شرایط جدید کشور باید راهکارهای جدیدی اتخاذ کنیم و نباید توقع افزایش بودجه داشته باشیم تا بتوانیم کشور را از این شرایط بحرانی عبور دهیم.

بنا به گفته‌های این افراد، این گونه ‌برداشت می‌شود که هیچ چاره‌ای برای افزایش میزان بودجه وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد، ولی به نظر می‌رسد، با نگاه به گستره فعالیت این وزارت‌خانه و با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان به جز ورزش، متولی بسیاری از امور دیگر در خصوص حوزه جوانان را است، جای آن ‌داشت که قدری بیشتر به این حوزه اهمیت داده می‌شد و با صرفه‌‌جویی در حوزه‌های دیگر، بودجه این وزارت خانه را افزایش می‌داد.

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------