آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

احتمال بازنگری در قیمت نفت در بودجه 94



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت نفت

 

اخبار اقتصادی - احتمال بازنگری در قیمت نفت در بودجه 94

رویکرد دولت آن زمانی که بودجه 94 را به مجلس تقدیم کرد، یک رویکرد واقع‌بینانه بود و این بودجه، با واقعیات زمان خود تدوین شد اما هم اکنون واقعیات صحنه تغییراتی کرده است که این واقعیات باید دیده شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه احتمال بازنگری در قیمت نفت در بودجه سال آینده کل کشور وجود دارد، گفت: به هرحال اکنون واقعیات بودجه تغییر کرده است، ضمن اینکه در این رابطه احتمال بازنگری در قیمت نفت در بودجه سال آینده با توجه به نظر مجلس وجود دارد.

محمد نهاوندیان در گفتگو با تابناک گفت: بودجه سال 94 کل کشور با توجه به واقعیاتی تنظیم شده بود که در فصل بودجه ریزی از سوی دولت استخراج و مدنظر قرار گرفته بود، به نظر می رسد این واقعیات اکنون تغییر کرده است و بر این اساس باید بودجه سال 94 نیز مورد تجدیدنظر واقع شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: البته با توجه به اینکه قیمت نفت هم اکنون در بازارهای جهانی تغییر کرده است، به نظر می رسد باید بودجه نیز از این حیث مورد بازنگری واقع شود.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت آن زمانی که بودجه را به مجلس تقدیم کرد، یک رویکرد واقع‌بینانه بود و این بودجه، با واقعیات زمان خود تدوین شد اما هم اکنون واقعیات صحنه تغییراتی کرده است که این واقعیات باید دیده شود.

به گفته نهاوندیان، هر چه بودجه شفاف تر و واقع‌بینانه‌تر باشد، به حفظ این سرمایه اصلی اجتماعی و اعتماد بین مردم و دولت کمک می کند، ضمن اینکه فایده بودجه، سیگنال دهی به فعالان اقتصادی است که به نظر می رسد هرچه واقعی تر باشد، منفعت بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: البته هم اکنون بودجه در مرحله‌ای است که در مجلس می بایست با مشارکت دولت و مجلس تغییرات لازم بر روی آن انجام شود که مطمئنیم که به یک تصویر بهتری دست یابیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: البته این واقعیت را نیز نباید از نظر دور داشت که با نگاه به گذشته نوسانات قیمت نفت دائمی نیست اما باید قدری زودتر ملاحظات را در نظر بگیریم.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور 72 دلار در نظر گرفته است. در همین حال، قانون بودجه سال‌جاری نیز با نفت 100 دلاری بسته شده است. با توجه به سقوط قیمت نفت، دولت هم اکنون با کسری بودجه نفتی مواجه شده است.

در حال حاضر قیمت نفت در بازارهای جهانی به کمتر از 60 دلار برای هر بشکه کاهش یافته است.
اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------