وکیل مالک علاءالدین:مگر می شودجلوی چشم ماموران شهرداری درطبقه هفتم ساختمان ساخت و آنها برخورد نکنند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,پاساژ علاءالدین

 

اخبار اقتصادی - وکیل مالک علاءالدین:مگر می شودجلوی چشم ماموران شهرداری درطبقه هفتم ساختمان ساخت و آنها برخورد نکنند؟

عسگری‌پیش‌بین، وکیل پایه‌یک دادگستری و وکیل علاءالدین می‌گوید: در ابتدا باید به اطلاع عموم برسانیم که به‌زعم ما، موکلم در ساخت طبقه هفتم تمامی مقررات ساختمانی را رعایت کرده و بر اساس مجوزهای صادره از ناحیه شهرداری منطقه اقدام کرده است.

وی ادامه می‌دهد: در جواز اولیه این پاساژ که سال٧٥-٧٤ صادر شده، حدود ٨٥متر از طبقه هفتم آمده است همچنین در جواز دوم درخصوص توسعه طبقه هفتم که در سال ٨٨ صادر شده، این طبقه به ٦٠٠متر توسعه یافته و در اسفندماه سال ٩١، بر اساس مستندات موجود، کل طبقه هفتم کامل شده و جواز دوهزارواندی‌متر برای طبقه هفتم مشابه طبقات پایین صادر شده است.


وکیل پایه‌یک دادگستری در ادامه افزود: نکته بسیار مهم اینکه ساخت طبقه هفتم در جلو دید ماموران و متصدیان شهرداری و سیستم‌های نظارتی در طول ماه‌ها صورت گرفته است. آیا باورکردنی است که چنین ساخت‌و‌سازی در شهر تهران و در معروف‌ترین مجتمع فروش موبایل کشور انجام شود و شهرداری و واحدهای نظارتی متوجه آن نشوند و با چنین به‌اصطلاح تخلف آشکاری برخورد نکنند؟


وکیل پایه‌یک دادگستری می‌گوید: با بررسی سوابق، ملاحظه می‌شود که ریاست سازمان نظام مهندسی به‌عنوان مرجع عالی صلاحیت‌دار در این زمینه طی نامه شماره ٣١٧٨٦/٩٣/١١٠ مورخ ٢٧/٠٧/٩٣ خطاب به مدیرکل محترم معماری و ساختمان شهرداری تهران، اجرای طبقات هفتم و هشتم را بر اساس موازین و اصول فنی تشخیص داد و آن را بلامانع اعلام کرد و نیز مدیرکل معماری‌وساختمان شهرداری تهران طی نامه‌ای به شماره ٨٦٩٩٤٢/٨١١ مورخ ١١/٠٨/٩٣ به‌صراحت ادامه عملیات ساختمانی در طبقه هفتم را بلامانع اعلام کرد.


پیش‌بین افزود: همچنین شهردار وقت منطقه ١١ در تاریخ ٩ آذر ٩٢ طی گزارشی به شماره ٤٠٨٠٥/١١/٥١١ به صراحت بر قانونی‌بودن ساخت‌وساز تاکید داشته و نیز ساخت‌وساز در طبقه هفتم را مطابق با اصول فنی، شهرسازی و مجوزهای صادره با رعایت حقوق دولت اعلام کرده است.


وی در ادامه توضیح داد: نکته حایزاهمیت دیگر درخصوص ضرورت ارجاع امر به کارشناس برای تشخیص وقوع تخلف ساختمانی و نیز تشخیص ضرورت تخریب تخلف احتمالی، باید به عرض برسانیم شهرداری منطقه مربوطه یک‌بار در تاریخ١١ آذر ٩٢ در برگ گزارش وضعیت خلاف ساختمان به کمیسیون ماده ١٠٠ به‌صراحت بنای طبقه هفتم را مجاز و خلاف ساختمانی را صفر معرفی و حتی عنوان کرده که به مقدار ٥٦متر کمتر از مجوز احداث بنا شده است، اما با کمال تعجب و ابراز تاسف، همین شهرداری بعد از پنج‌ماه‌وسه‌روز مجددا در تاریخ١٤ آذر ٩٢ در گزارشی به کمیسیون ماده ١٠٠ کل طبقه هفتم را به مقدار دوهزارو٥/٧٣متر خلاف معرفی کرده است.

اخبار اقتصادی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------