«افت وحشتناک» شاخص بورس / امروز در بازار بورس چه اتفاقی افتاد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار بورس

 

اخبار اقتصادی - «افت وحشتناک» شاخص بورس / امروز در بازار بورس چه اتفاقی افتاد؟

میرمعینی فعال بازار سرمایه به خبرنگار «انتخاب» گفت: از بالاترین نقطه ی ارزش در بازار که 15 دی ماه سال گذشته بود تا به امروز حدودا 22 هزار واحد افت شاخص داشتیم. از ابتدای سال نیز تاکنون 14 درصد افت داشته ایم.

دکتر میرمعینی فعال بازار سرمایه می گوید: امروز در بورس حدود 1/2 درصد افت شاخص داشتیم که یک درصد در یک روز افت خیلی بالا و وحشتناکی محسوب می شود.

میرمعینی به انتخاب گفت: از بالاترین نقطه ی ارزش سهام در بازار که 15 دی ماه سال گذشته بود تا به امروز حدودا 22 هزار واحد افت شاخص داشتیم. از ابتدای سال نیز تاکنون 14 درصد افت شاخص داشته ایم.

این استاد دانشگاه افزود: اگر سهامداران متناسب با اوضاع شاخص، سرمایه گذاری خود را انتخاب کرده باشند، حتما از ابتدای سال 14 درصد زیان کرده اند.

وی تصریح کرد: با این حال، افرادی که از ابتدای امسال در بورس سرمایه گذاری کرده اند بیشتر از رقم مورد اشاره ضرر کرده اند. در واقع کسی که 14 درصد زیان کرده، همزمان فرصت های سپرده گذاری را هم از دست داده که بابت آن 17 درصد در 9 ماهه گذشته ضرر کرده است، بنابراین تا الان کسی که در بورس سرمایه گذاری کرده 31 درصد ضرر کرده است.

این فعال بازار سرمایه افزود: اگر این 31 درصد را بخواهید با سرمایه فعلی بازیابی کنید، باید حدود 43 درصد بازده کسب کرده و رشد کنید تا بتوانید این 31 درصد را برگردانید و سرمایه خود را به میزان ابتدای سال بازگردانید.

میرمعینی گفت: متاسفانه، اکنون خوش بینی نسبت به مثبت شدن اوضاع وجود ندارد چراکه تغییری در اوضاع متغیرها از جمله قیمت نفت ایجاد نشده است.

وی افزود: افت امروز شاخص بورس پس از سقوط قیمت نفت به زیر پنجاه دلار، اتفاق افتاد، در حقیقت، امروز انتظارات و امیدها برای بازگشت قیمت نفت به 56 تا 60 دلار محقق نشد و از بین رفت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران راجع به اقتصاد کشورمان بدبین شده اند، در واقع این مسئله منجر به کاهش سودآوری می شود. مسئله اقتصاد، کاهش درامدهای نفتی، بحث تحریم ها و رکود اقتصادی باعث شده که انتظارات کاهش پیدا کند و نگاه بدبینانه ای بوجود بیاید.

وی تاکید کرد: افت اینگونه شاخص بورس برای مسئولین اقتصادی کشور این پیام را دارد که استراتژی فعالانه ای را پیش بگیرند و تصمیمات خود را ترمیم کنند.
اخبار اقتصادی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------