ارزیابی رضایی از دو نوع تحریم ایران



اخبار,اخبار سیاسی ,تحریم های ایران

 

اخبار اقتصادی - ارزیابی رضایی از دو نوع تحریم ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم های سه سال اخیر مانع صادرات یک هزار میلیون بشکه نفت خام و کاهش صد میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران شد.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز یکشنبه در مراسم امضای سند واگذاری سایت مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان به پیمانکار چینی، اظهار داشت: در سال های اخیر ما با دو نوع تحریم روبه رو بوده ایم که اولین آن مربوط به تحریم کمی نفت ایران بوده که براساس آن صادرات نفت از روزی بیش از دو میلیون بشکه به یک میلیون بشکه کاهش یافت که براین اساس، بیش از یک هزار میلیون بشکه نفت خام ایران در چاه ها محفوظ مانده و صادر نشده است.

وی اضافه کرد: اما تحریم دوم مربوط به تحریم قیمتی است که در ماه های اخیر باعث کاهش قابل توجه قیمت ها شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا تحریم اول را با کمک شورای امنیت و تحریم دوم را با همکاری عربستان و تعدادی از دیگر تولیدکنندگان حوزه خلیج فارس اجرا کرد.

رضایی اظهار داشت: اگر کاهش قیمت ها تا سه سال آینده ادامه داشته باشد، صد میلیارد دلار دیگر از درآمد نفتی ایران کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مقاومت ملت ایران در مقابل فشارها، گفت: مردم ایران در مقابل فشارهایی که متحمل می شوند، قیام می کنند که از جمله آنها می توان به انقلاب در مقابل استبداد و قیام در مقابل تهاجم ارتش بعثی صدام اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما قادر هستیم که سومین فشار ظالمانه غرب علیه ملت ایران یعنی تحریم اقتصادی را نیز ناکام بگذاریم.

وی با بیان اینکه منطقه مسجد سلیمان به یک منطقه ویژه انرژی تبدیل می شود، اظهار داشت: طرح هایی مانند کارخانه آلومینیوم سازی با استفاده از فاینانس و منابع مالی چینی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری مطلوب شرکت های چینی این امکان وجود دارد که با استفاده از موقعیت ایران در عراق زمینه سرمایه گذاری مشترک ایران و چین در عراق فراهم شود.

رضایی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تفاوت تعامل انگلیس و چین با مردم ایران و منطقه مسجد سلیمان، افزود: 107 سال پیش دولت انگلیس وارد این منطقه شد و با برداشت ذخایر نفتی تنها 15 درصد درآمدها را به ایران واگذار کرد اما دولت چین قصد دارد در منطقه مسجد سلیمان سرمایه گذاری کرده و علاوه بر منابع مالی، فناوری و تکنولوژی را نیز وارد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ملت ایران همکاری های دولت چین در سال های اخیر را فراموش نخواهد کرد، گفت: در مذاکرات ایران با 1+5، چینی ها بیشترین همکاری با ایران را داشتند.

رضایی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پول ایران در بسیاری از کشورها بلوکه شده اما هیچکدام از آنها امکان استفاده از این پول را برای ایران فراهم نمی کنند در حالی که چینی ها آن را به صورت فاینانس در اختیار ایران قرار می دهند. 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------