قیمت پراید لاک‌پشتی در حال افزایش است/ پیش‌بینی کارشناسان از هجوم تقاضای خرید پراید



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت پراید

 

اخبار اقتصادی - قیمت پراید لاک‌پشتی در حال افزایش است/ پیش‌بینی کارشناسان از هجوم تقاضای خرید پراید

كارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید پراید را تا انتهای سال پیش بینی می كنند.

تولید خودرو پراید توسط شركت سایپا درسال 1372شروع شد و پس از مدتی این شركت توانست با كمك قطعه سازان داخلی و خارجی به ساخت انبوه آن در كشور روی آورد.

این خودرو نزدیك به دودهه در ایران تولید می شود و با وجود هجمه غیرمنصفانه ای كه در داخل كشور به این خودرو وارد است همچنان سهم عمده ای در صادرات كشور را به خود اختصاص داده است.

توقف تولید پراید علی رغم آنچه انتظارمی رفت، افزایش تقاضا را به دنبال داشته كه این روند با توجه به سیاه نمایی واظهارت تنگ نظرانه نه تنها كمكی به مصرف كنندگان و تولیدكنندگان نكرده است بلكه نشان می دهدكه منتقدان با تخریب وناكارآمد شمردن پراید تولید وصنعت كشور را مورد هدف قرار داده اند ولی آمار بیانگر آن است كه این خودرو علاوه برصادرات در بخش داخلی نیز مشتریان خود را دارد. جالب است بدانیم كه انتقاد ازخودروی پراید بارها و بارها در رسانه ملی اتفاق افتاد والقابی همچون " ارابه های مرگ "را به آن نسبت داده اند ولی عملكرد خریداران نشان دهنده مخالفت ازانتقادات خصمانه به این خودرو می باشد.

فعالان بازار معتقدند با توجه به افزایش درخواست پراید با قیمت مصوب، باید در انتظار رشد لاك پشتی قیمت این خودرو در آینده نزدیك باشیم. البته این امر بدیهی است چراكه با توقف تولید پراید و افزایش تقاضا براساس اصول اقتصادی و رفتارهای بازار، قیمت این محصول را افزایش خواهد داد.

خودرو پرایدعلاوه برقیمت مطلوب رقابتی دارای مصرف سوخت مناسب،استهلاك پایین،شبكه گسترده خدمات پس ازفروش سراسری،حجم واندازه مناسب بیش از دو دهه می باشد كه جای خود را در بین خانواده های ایرانی بازكرده وآرزوی صدها هزار خانواده در سطوح مختلف را برای داشتن خودروشخصی تحقق بخشیده وحتی منبع معاش بعضی ازافراد نیز درسطح جامعه شده است.

به گفته فعالان بازار به دلیل نزدیك شدن به پایان سال و توقف تولید پراید در آینده نزدیك، تقاضای خرید این محصول دربازار خودرو رو به رشد است و هم اكنون با توجه به عدم افزایش قیمت مصوب بهترین زمان ممكن برای خرید این خودرو می باشد.

از نظر اكثر كارشناسان پراید فعلی با كسب استاندارهای 51 گانه نه تنها از لحاظ قیمتی جزء خودروهای ارزان قیمت جهان محسوب می شود بلكه از لحاظ ایمنی وكیفیت با بسیاری ازخودروهای هم كلاس خود، درسطح قابل قبولی قرار دارد.

با توجه به این كارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید پراید را تا انتهای سال پیش بینی می كنند واعتقاد دارند تداخل این موضوع با بازار پایان سال قیمت این خودرو را با تغییرات افزایشی مواجه خواهد كرد.

اخبار اقتصادی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------