"نرخ سود بانکی کاهش می یابد"



اخبار,اخبار اقتصادی ,نرخ سود بانکی

 

اخبار اقتصادی - مدیر عامل بانک ملی ایران
"نرخ سود بانکی کاهش می یابد"

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: رویکرد دولت مبنی بر کاهش نرخ سود مورد حمایت جدی است و این نرخ در آینده کاهش می یابد.

عبدالناصر همتی در دومین روز از سفر به استان مازندران روز پنجشنبه در نشست با استاندار، فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی و مدیران دستگاه های اقتصادی در ساری، افزود: نرخ سود 22 درصد برای واحدهای تولیدی سنگین است اما مردم نیز به عنوان صاحبان اصلی سرمایه باید راضی باشند.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری بانک ملی ایران بیش از 220 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، افزود: 40 درصد این تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شد.

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک را با مشکلات وحشتناکی که دولت قبلی ایجاد کرده بود، به ارث گرفته ام، گفت: بانک ملی همسو با برنامه های دولت و مجلس شرکت داری یا فعالیت اقتصادی خودش را گسترش نخواهد داد.

وی به وجود بیش از 106 هزار میلیارد ریال معوقات بانک ملی اشاره کرد و افزود: مشکلات بانک تا حدود زیادی رفع شده و در آینده نزدیک بسیاری از چالش های بانک حل و فصل خواهد شد.

همتی گفت: بانک ملی در آینده روی ریل اصلی خود می افتد و در جهت رشد اقتصادی و حمایت از تولید گام های اساسی تری خواهد گرفت.

وی از تشکیل کارگروه بررسی مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی واقعی و حمایت ویژه از آنان در بانک ملی خبر داد و بیان کرد: در راستا سیاست دولت مبنی بر شرکت داری نکردن بانک، واحدهای تولیدی را که بانک به دلیل بدهکاری آن واحد را گرفته است، بر می گرداند.

مدیر عامل بانک ملی ایران به حل مشکلات نقل و انتقال ارز برای صادرات کنندگان خبر داد و گفت: در زمان حاضر با رایزنی های صورت گرفته فعالان اقتصادی به ویژه صادر کنندگان در نقل و انتقال ریال و ارز مشکلی ندارند.

وی تصریح کرد: ارتباط پولی بین ایران و روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر بدون مشکلی در حال انجام است.

همتی با بیان اینکه بانک ملی مراقب هر گونه سوء استفاده از منابع این بانک است، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ترفند ورشکستگی دروغین از سوی برخی از واحد های تولیدی صنعتی را شاهد هستیم، که بانک زیر بار این ترفند ها نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه مدیران دولتی باید در حمایت از واحد های تولیدی برنامه ریزی بهتری داشته باشند، بیان کرد: در حالیکه واحد تولیدی چوب و کاغذ مازندران کاغذ مرغوبی را تولید می کند و در انبارها دپو شده دارد، اما بسیاری از دستگاه های اجرایی کاغذ وارداتی مصرف می کنند.

وی مشکلات و نیازهای صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی استان مازندران را بسیار کوچک دانست و گفت: بانک ملی تمامی نیاز پولی آنان را حل و فصل می کند.

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش مشکلی وجود ندارد ،ادامه داد: با توجه به نیاز تسهیلات این واحد ها، بانک ملی قدرت این مقدار حمایت را در استان به راحتی دارد.

در این نشست صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و استاندار مشکلات خود را در حوزه کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، اتمام طرح های نمیه تمام و نیاز تسهیلات برای طرح های توسعه ای و زیر ساختی مطرح کردند.

اخبار اقتصادی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------