آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

سرمایه‌گذاران در مشهد به صف شدند



اخبار,اخبار اقتصادی , شهرداری مشهد

 

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: شاهد صف سرمایه‌گذاران بزرگ ملی برای سرمایه‌گذاری در مشهد هستیم.

محمدرضا مزجی در نشستی خبری افزود: علاوه‌بر آن صف سرمایه‌گذاران تمرکزی خرد نیز وجود دارد؛ برای مثال اولین تفاهم‌نامه در این زمینه با تعاونی اتوبوسرانی به مبلغ 70میلیارد تومان منعقد شد که قرار شد اتوبوسرانی 35میلیارد تومان آن را به صورت نقد بیاورد؛ ارزش این سرمایه‌گذاری به‌دلیل تمرکز بر سرمایه‌های خرد زیاد است و از این طریق می‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

 زمینه فعالیت در مشهد فراوان است
وی درخصوص دغدغه رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مبنی بر خروج سرمایه‌گذاران از مشهد عنوان کرد: دغدغه اعضای شورای شهر فراهم آوردن بستری برای تسهیل در سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران است که در حال حاضر مشکلی در خصوص سرمایه‌گذار نداریم و زمینه فعالیت در مشهد فراوان است. معاون اقتصادی شهردار مشهد در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص عملکرد این معاونت در سال‌جاری اظهار کرد: با وجود رکود در کشور، توانستیم مشکلات بودجه‌ای خود را در حد قابل‌توجهی کم کنیم و در مجموع امیدوار هستیم.

 بدهی‌ به بانک‌ها پرداخت شد
مزجی با اشاره به بدهی شهرداری به بانک‌ها خاطرنشان کرد: در این زمینه 99 درصد توافق‌ها با بانک سپه و 90 درصد توافق‌ها با بانک تجارت انجام شده و اگر این توافق‌ها نهایی شود، پیش‌بینی می‌کنیم با این کار حداقل 50 درصد بودجه از طریق تهاتر بدهی‌ها و فروش سرمایه محقق شود. 

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد میزان بدهی به بانک تجارت را مبلغ 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدهی شهرداری به بانک سپه نیز 590 میلیارد تومان بوده است. وی با اعتقاد بر اینکه شهرداری در برابر بدهی‌های خود، به اندازه کافی سرمایه‌های ارزنده‌ای نیز دارد، افزود: عمده‌ترین حساب‌های ما بین بانک تجارت و سپه بود، اما الان می‌توانیم بگوییم بدهی بانکی نداریم.

 

مزجی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمینه تبدیل سهم‌الشرکه‌ها به نقدینگی تصریح کرد: سهم‌الشرکه ما می‌توانست تا پایان دوران مشارکت باقی بماند اما در این صورت فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز مشهد عقب می‌افتاد، بنابراین برای تبدیل سهم‌الشرکه‌ها به نقدینگی اعلام آمادگی کردیم. معاون اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه تحقیقی در خصوص چگونگی بهره‌برداری علمی از سرمایه‌های داخلی و خارجی توسط دانشگاه تهران و دانشگاه علامه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این خصوص هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اما پس از انجام این تحقیق خواهیم رسید.

 انعقاد 34 تفاهم‌نامه
وی درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق محروم عنوان کرد: از اول دی‌ماه سال گذشته تا 23 آذر ماه سال‌جاری 34 تفاهم‌نامه در این زمینه منعقد شده که 11 مورد آن در مناطق کم‌برخوردار بوده است. مزجی با بیان اینکه تاکنون جذب سرمایه‌گذار خارجی نداشته‌ایم، گفت: اما در حال فراهم کردن زمینه این امر هستیم. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری‌های سطح شهر در زمینه ساخت‌وساز بوده است، افزود: هیچ پروانه‌ای برای رفع نیازهای شهرداری صادر نخواهد شد، مگر اینکه صدور آن نیاز شهر و براساس ضوابط شهرسازی باشد.

 طرح توسعه نمایشگاه مشهد
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص فروش نمایشگاه بین‌المللی مشهد، این نمایشگاه را از ظرفیت‌های شهر برشمرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم گسترش نمایشگاه را با روش‌های معمول دنبال کنیم، به‌زودی به نتیجه نمی‌رسیم. مزجی با اعتقاد بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد منوط به تکمیل و گسترش آن است، خاطرنشان کرد: این اقدام از اولویت‌های شهرداری است و در این زمینه چند سرمایه‌گذار مراجعه کرده‌اند؛ سعی کردیم آنان را تشویق کنیم تا پای کار بمانند و پس از جمع‌بندی مزایده برگزار می‌شود.


معاون اقتصادی شهرداری مشهد در خصوص سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در 9 ماه امسال عنوان کرد: قرار بود در سال جاری 2100 میلیارد تومان تولید سهم‌الشرکه صورت گیرد که از این رقم حدود 80 درصد آن محقق شده و امیدواریم تا پایان سال به صورت کامل محقق شود.

 20 پروژه مشارکتی در حال اجرا
مزجی با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 پروژه مشارکتی در شهر در حال اجرا است، افزود: تعداد پروژه‌های مشارکتی 23 مورد بود که سه پروژه بنا به دلایلی فسخ شد؛ پروژه «رضا» در بافت عامل بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد؛ «آرمیتاژ گلشن» و یکی دو پروژه دیگر نیز در سال 94 افتتاح خواهد شد.

  ارزش سهم‌الشرکه شهرداری
وی درباره ارزش سهم‌الشرکه شهرداری گفت: ارزش سهم‌الشرکه‌ها در زمان خود 434 میلیارد تومان بوده که یک هزار و 50 میلیارد تومان ارزش افزوده برای ما داشته است. یعنی رقمی بالغ بر یک هزار و 434میلیارد تومان سهم‌الشرکه ما در پروژه‌های مشارکتی برآورد می‌شود که در یک بازه زمانی سه ساله رشد 5/2 برابری داشته که به نظر رشد منطقی و معقولی است.

 برای احداث برج‌ عجله نداریم
مزجی در خصوص برج‌های شمال و جنوب میدان شهدا گفت: مصوبه شورا در خصوص این برج‌ها 17 طبقه بالای همکف و سه طبقه زیرزمین است که زیربنایی حدود 60 هزار مترمربع دارند. معاون اقتصادی شهردار مشهد ادامه داد: برای اجرای این برج‌ها اصراری نداریم اصطکاک بی‌موردی بین شهرداری و شورای شهر ایجاد شود و عجله‌ای هم برای احداث آنها نداریم زیرا تعداد پروژه‌های ما زیاد است؛ هر وقت به تفاهم کامل رسیدیم، این پروژه‌ها را اجرا می‌کنیم. 


رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد دهکده آجیل و خشکبار، باغ پرندگان، باغ‌برج‌ها و برج‌های مسکونی، مجتمع‌های ورزشی، برج‌های مهر و ماه، سرزمین خورشید، بیمارستان قائم و انتقال آن، دهکده گل و گیاه، پارک خورشید، میقات‌الرضا، شهر بار و کالا، شهر بنگاه‌های اتومبیل، کشتی نوح و قلعه بازی را برخی از پروژه‌های شهرداری اعلام کرد که اجرا و احداث آنها در دست
بررسی است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------