آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

آمار جدید اسحاق جهانگیری از بازار کار



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار کار

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در اعلام آمار جدیدی از بازار کار گفت: براساس آمارها در دهه گذشته تعداد خالص مشاغل ایجاد شده در کشور نزدیک صفر است و این یعنی بسیاری از جوانان کشور از فرصت‌های شغلی محروم هستند.

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح خط تولید" ام‌دی‌اف" کارخانه فومنات اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های پیشِ‌روی کشور در مقطع فعلی بیکاری است و جوانان تحصیل‌کرده که با زحمت فراوان تحصیل کرده‌اند نیازمند آن هستند که بتوانند از فرصت‌های شغلی برخوردار شوند.

معاون اول رییس جمهور وضع اشتغال کشور را نگران کننده ارزیابی کرد و افزود: براساس آمارها در دهه گذشته تعداد خالص مشاغل ایجاد شده در کشور نزدیک صفر است و این یعنی بسیاری از جوانان کشور از فرصت‌های شغلی محروم هستند.

وی افزود: ایران توانایی و ظرفیت ایجاد سالانه 1میلیون فرصت شغلی را دارد که البته این امر نیازمند بزرگ شدن و رشد اقتصاد است و لازمه اشتغال‌زایی، افزایش تولید و رشد سرمایه گذاری است که باید موتور این اتفاق توسط بخش خصوصی به حرکت درآید.

جهانگیری با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید به‌معنای واقعی به صحنه بیاید و با سرمایه گذاری برای جوانان اشتغال‌زایی کند، خاطرنشان کرد: در گذشته این ابهام وجود داشت که بخش خصوصی تا چه‌میزان امکان رشد و فعالیت در کشور را دارد اما پس از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 توسط رهبر معظم انقلاب این ابهام با تدبیر رهبری از میان برداشته شد و در حقیقت این سیاست‌ها خدمت بزرگی به اقتصاد کشور بود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: طبق سیاست‌های اصل 44 هیچ محدودیتی برای فعالیت بخش خصوصی وجود ندارد و اگر این سیاست‌ها در مقطعی که ابلاغ شد در اختیار مدیری قرار می‌گرفت که استفاده لازم را از این سیاست‌ها می‌کرد، انقلابی در اقتصاد کشور رخ می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز خودشان فرمودند که انتظار دارند با ابلاغ این سیاست‌ها تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود و ثروت آفرینی و تولید ثروت در کشور اتفاق بیفتد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به وجود منابع طبیعی نظیر نفت و گاز و ظرفیت‌های معدنی در کشور گفت: کشورهای غربی همواره به‌دنبال جذب جوانان فهیم و خلاق سایر کشورها هستند، این در حالی است که این فرصت در مقطع فعلی در اختیار ما قرار گرفته که بتوانیم با برخورداری از تعداد بیشمار جوانان و منابع طبیعی مطلوب استخراج و تولید کشور را متحول کنیم.
جهانگیری تصریح کرد: در این شرایط دولت هم باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد و فضا و بستر مناسبی فراهم کند تا اقتصاد کلان کشور باثبات باشد.

وی افزود: صندوق توسعه ملی یکی از امکانات و فرصت‌هایی است که بخش خصوصی می‌تواند از تسهیلات ارزی و ریالی آن استفاده کند و انتظار ما این است که بخش خصوصی در استان گیلان روز به روز بهتر از گذشته به صحنه بیاید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این حسن روحانی رئیس جمهور از ایجاد بیش از 700 هزار شغل خالص در دولت گذشته خبر داده بود و مرکز آمار ایران نیز ارقام بالاتری را برای اشتغال‌زایی در سالهای گذشته اعلام کرده بود. 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------