آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

خیز فروشنده‌های آپارتمان برای شب‌عید + جدول قیمت



برخی از مشاوران املاک در مناطق مرکزی تهران با توجه به شواهد بازار مسکن معتقدند که در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از فایل‌های پیشنهادی فروش از سوی مالکان، قیمت‌های واقعی هستند و علت این موضوع را تعدیل قیمت متناسب با قدرت خرید متقاضیان طی ماه‌های اخیر عنوان می‌کنند.

اما از سوی دیگر عده اندکی از فعالان بازار مسکن براین باورند که همچنان در بازار معاملات مسکن قیمت‌های غیرواقعی که از ارزش حقیقی برخوردار نیستند به بازار عرضه، معرفی می‌شوند که البته ظاهرا این دسته از مالکان بی‌هدف قیمت‌های غیر واقعی اعلام نمی‌کنند.

 

یکی از بنگاهداران مسکن در حوالی میدان ولیعصر درباره فاصله قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها و قیمت‌های معامله شده، به دنیای اقتصاد گفت: اگرچه رکودی که امسال بر بازار مسکن پابرجا بود بازار را تا حدودی به ثبات رساند، اما تاثیر چشمگیری بر تقویت قدرت خرید متقاضیان نداشته است. وی در ادامه افزود: ثبات قیمت‌های پیشنهادی فروش در بلندمدت تنها باعث شد آن دسته از خریدارانی که برای خرید در بازه زمانی مشخص دچار تردید بودند تصمیم خود را عملی کنند. در محدوده فاطمی یکی از دلالان بازار مسکن، هدف برخی از فروشنده‌هایی که واحدهای خود را با قیمت بالا و غیرواقعی به بازار عرضه می‌کنند، این چنین تشریح کرد: این دسته از فروشنده‌ها در واقع قصد فروش ملک خود را دارند، اما نه در شرایط فعلی بازار مسکن.


این بنگاهدار خاطر نشان کرد: عده‌ای از مالکان واحدهای خود را ابتدا با قیمت‌های بالا به بازار فروش عرضه می‌کنند و البته نباید فراموش کرد که این قیمت‌ها نرخ‌های درخواستی فروشنده‌ها است و با قدرت خرید متقاضیان مسکن فاصله دارد. آنها با این اقدام سعی دارند متوجه این موضوع شوند که بازار مسکن تا چه اندازه کشش قیمت‌های پیشنهادی فروش بالا را دارد.


این دلال فروش واحدهای مسکونی همچنین به این مساله اشاره کرد: در حال حاضر از نظر فروشنده‌ها با توجه به اینکه کمتر از 2 ماه به پایان سال جاری باقی مانده است، به تدریج خریدهای شب عید شروع خواهد شد به همین خاطر آن دسته از فروشنده‌هایی که در ماه‌های قبل واحد خود را به خریداران عرضه نمی‌کردند هم‌اکنون تصمیم گرفته‌اند ابتدا قیمت بالاتر اعلام کنند تا در صورت کشش خرید، آن را در معاملات قطعی کنند.

 

این درحالی است که بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد در شرایط کنونی، نه‌تنها هیچ امکانی برای افزایش قیمت از سمت فروشنده وجود ندارد که در مقابل، سمت تقاضا کماکان انتظار کاهش بیشتر قیمت را دارد. در جدول زیر، لیست آپارتمان‌های فروش‌رفته در مناطق مرکزی تهران به همراه «قیمت قطعی» آنها منتشر شده است. این لیست از سامانه بازار املاک ایران استخراج شده است. قیمت قطعی، سطح واقعی قیمت مسکن را نمایان می‌کند و حداقل 5 درصد کمتر از قیمت پیشنهادی است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------