آرامش در بازارهای داخلی



با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات هسته‌ای در مونیخ و تعطیلی روز گذشته بازارهای جهانی رقم خورد

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
انتظار شاخص در کانال 65 هزار واحد
طی معاملات روز گذشته، شاخص کل بورس تهران بدون تغییر قابل ملاحظه در رقم 65 هزار و 545 واحد متوقف شد. به این ترتیب، شاخص برای دهمین روز متوالی در کانال 65 هزار واحدی درجا زد تا جو انتظاری موجود در بازار برجسته شود. در این میان، همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، رشد قیمت نفت و امیدواری به نتایج مذاکرات هسته ای، رشد 284 واحدی شاخص را در روز شنبه موجب شد. در این شرایط، از طرفی تعطیلی بازارهای جهانی، بازار سرمایه را در انتظار قیمت نفت قرار داده است و از سوی دیگر انتظار برای تصمیمات مختلف در قبال برخی صنایع مانند تعیین بهره مالکانه از سوی مجلس یا تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از سوی دولت هنوز وجود دارد. به این ترتیب، قیمت امروز نفت در بازار‌های جهانی می‌تواند به بازار سمت و سوی متفاوتی بدهد.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رشد دلار در شرایط آرام
دیروز، هر دلار آمریکا با قیمت 3 هزار و 465 تومان معامله شد. به این ترتیب، ثبات نسبی بازار ارز را بعد از گذشت دو هفته از ابلاغیه بانک مرکزی به صرافی‌ها شاهد هستیم. دو هفته قبل، با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای، سفته‌بازی‌ها در این بازار تشدید شد که بانک مرکزی به منظور جلوگیری از رشد قیمت، ابلاغیه جدیدی را به صرافی‌ها ارسال کرد. بر این اساس، الزام در اعلام نرخ متوسط خرید و فروش، اعلام نرخ رسمی دلار، تنها توسط کانون صرافان و تعیین قیمت آغازین در بازه‌ای مشخص نسبت به روز ماقبل از جمله مفاد این ابلاغیه است. در این شرایط، عرضه ارز از سوی بازیگران رسمی بازار و کاهش حجم معاملات از جمله نتایج این اقدام است. به این ترتیب، در ادامه این روند همچنان می‌توان انتظار بازار آرامی را در این روز‌ها داشت.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
ثبات سکه در تعطیلی بازار طلای جهانی
دیروز، هرسکه طرح جدید با قیمت یک میلیون و 33 هزار تومان معامله شد. در این شرایط، ثابت ماندن قیمت سکه با توجه به تعطیلی بازار طلای جهانی و ثبات نسبی در بازار ارز مشاهده شد. تغییرات محدود قیمت در بازار ارز بعد از اقدامات به منظور کنترل قیمت، همچنان دیده می‌شود و تداوم این روند کم نوسان حداقل تا ارائه سیگنال مشخص از مذاکرات هسته‌ای در مونیخ آلمان محتمل تر است. در این شرایط، با ادامه نگرانی ‌ها از اقتصاد جهانی، احتمال رفتن سرمایه‌ها به سوی طلا وجود دارد که می‌تواند اثر خود را در بازار سکه منعکس کند. با این حال، در مقابل رشد اونس طلا، شاخص دلار آمریکا حضور دارد که هر خبری مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی این کشور با افزایش قیمت طلا مقابله می‌کند. برآیند این موارد، ثبات نسبی قیمت سکه را سناریوی محتمل‌تری نشان می‌دهد.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رشد 100 دلاری اونس در یک ماه
هر اونس طلای جهانی توانست در ماه ژانویه رشد بیش از 100 دلاری (5/8 درصد) را به ثبت برساند. از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا با رشد 5 درصدی در ژانویه، برای هفتمین ماه متوالی توانست با افزایش مواجه شود که طولانی ترین رشد در یک دهه اخیر محسوب می‌شود. شاخص دلار که سال گذشته به‌عنوان «قاتل طلا» محسوب می‌شد طی ماه گذشته نتوانست در مقابل افزایش تقاضای فیزیکی (سال جدید چین) و تقاضای افراد محافظه‌کار مقاومت کند؛ نگرانی از اوضاع اقتصاد جهانی و همچنین اعمال سیاست‌های انبساطی در اروپا و آسیا موجب افزایش تقاضای طلا شد. جمعه نیز رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم سال 2014 میلادی 5/2 درصد (نیم درصد کمتر از انتظار بازار) گزارش شد (تقویت تقاضا). در این هفته نیز آمارهای بخش صنعت و اشتغال‌زایی آمریکا از نگاه معامله‌گران طلا اهمیت ویژه‌ای دارند.
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
مقاومت سطح 80 هزار تومانی
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 92 (تسه 9201) با رشد اندک 2/0 درصدی به قیمت 79 هزار و 160 تومان معامله شدند. به این ترتیب، بار دیگر نوسانات قیمتی آنها را حول سطح 80 هزار تومانی شاهد هستیم. در این شرایط، کاهش تقاضای فصلی در بازار مسکن در نیمه دوم سال مشاهده می‌شود و در نتیجه افت قیمتی اوراق مزبور در این مدت رقم خورده است. با این حال، همان طور که پیش از این اشاره شده بود، با توجه به اینکه نرخ سود واقعی تسهیلات مسکن در قیمت‌های 80 هزارتومان به نسبت منطقی است (با توجه به نرخ تورم و سود سایر تسهیلات بانکی)؛ بر این اساس، این سطح قیمتی مقاومت زیادی را در برابر افت بیشتر ایجاد کرده است. به این ترتیب، با توجه به کمبود تقاضا، نوسان در محدوده 80 هزار تومان همچنان برای «تسه»ها پیش‌بینی می‌شود.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
تخفیف زیان ماهانه در روز پایانی
نفت خام آمریکا در پایان ژانویه افت 7/9 درصدی را به ثبت رساند و برای هفتمین ماه متوالی منفی شد. مازاد عرضه در بازار نفت و رشد شاخص دلار آمریکا مهم‌ترین عوامل روند نزولی قیمت نفت محسوب می‌شوند. با این حال، انتشار آمار کاهش 94 موردی تعداد دکل‌های حفاری فعال نفت آمریکا در هفته گذشته (بیشترین میزان افت تعداد دکل‌ها از زمان جمع‌آوری داده‌های دکل‌ها) موجب رشد بیش از 8 درصدی قیمت نفت در روز جمعه شد که بیشترین رشد روزانه از سال 2009 محسوب می‌شود. در این شرایط، درگیری‌های داعش در عراق این روند را تشدید کرد. با این حال، به عقیده کارشناسان تداوم رشد تولیدات نفت در چند ماه آینده، تداوم رشد قیمت نفت را دشوار می‌کند. در این میان، تولیدات اوپک مجددا در ماه ژانویه افزایش یافت (عمدتا مربوط به افزایش تولید نفت آنگولا و نیجریه).
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------