ربیعی خبرداد ؛ مقابله با دستمزدهای پایین زنان



اخبار,اخبار اقتصادی ,حقوق زنان

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد که مشاغل در بخش خدماتی به سمت زنانه شدن پیش می‌روند، گفت: حقوق زنان در محیط‌های کار رعایت نمی‌شود و آنها با دستمزد و حقوق کم و پایین استخدام می‌شوند که باید با این امر مقابله کنیم.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه امضای یادداشت تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت یازدهم در گسترش هم افزایی میان دستگاه ها تاکید داریم، اظهار کرد: نمونه موفق هم افزایی بین دستگاه ها، تعامل با وزارت بهداشت بود که دستاوردهای خوبی را در حوزه سلامت رقم زد.

وی افزود: اکنون برای توسعه مشاغل زنان روستایی اقداماتی را در دست داریم و به عنوان مثال حدود 100 میلیارد تومان برای امر قالیبافی و صنایع دستی در روستاها اختصاص دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز مبانی انقلابی ما این پتانسیل را دارد تا بتوان با کمک آن مشکلات زنان را کم کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه بزرگترین عرصه اجتماعی و سیاسی در دنیا جنگ ها هستند، گفت: حضور زنان ایرانی در جنگ تحمیلی چشمگیر بود و در هیچ کجای دنیا زنان چنین حضوری در جنگ نداشتند.

وی ادامه داد: توانمندسازی زنان در فرآیند توسعه کشور در برنامه ششم توسعه مدنظر است و مباحثی را درخصوص آن دنبال می کنیم. یکی از بندهای این تفاهم نامه به افزایش تعاونی های زنان در شهرهای کوچک و روستایی تاکید دارد. در این راستا از منابع بانک توسعه تعاون استفاده می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای زنان در مناطق محروم و مرزی گفت: سازمان فنی و حرفه ای وارد آموزش زنان در مناطق محروم خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می دهد که مشاغل در بخش خدماتی به سمت زنانه شدن پیش می روند، گفت: حقوق زنان در محیط های کار رعایت نمی شود و آنها با دستمزد و حقوق کم و پایین استخدام می شوند که باید با این امر مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: باید حمایت های دولتی از زنان گسترش یابد. اکنون مراکز مشاوره برای زنان را در محیط های صنعتی طراحی کردیم و خطوط مشاوره ای تلفنی ما کار خود را آغاز کردند. در زمینه کاهش آسیب های طلاق نیز با وزارت ورزش و جوانان وارد مذاکراتی شدیم.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------