آخرین اخبار اقتصادی

بیت‌کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید

هاوینگ مورد انتظار بیت‌کوین رخ داد و ارتفاع بلوک بیت‌کوین به ۸۴۰هزار رسید. به گزارش ایسنا، این رویداد که تعداد سکه‌های جدید…

تکرار ناهمسویی ارز و سهام



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام


عبور شاخص از کف 65 هزار واحدی
دیروز، شاخص کل با افت 449 واحدی (معادل 69/0 درصد) در رقم 64 هزار و 918 واحد ایستاد. به این ترتیب بار دیگر مشاهده شد که پیش از شروع دور جدیدی از مذاکرات هسته ای، برخی نوسان گیران فعالیت خود را افزایش می‌دهند و موجب افزایش نسبی قیمت سهام می‌شوند. در این شرایط، اتمام مذاکرات و بی‌نتیجه ماندن آن موجب خروج آنها و افت بیشتر شاخص می‌شود. از سوی دیگر، نزدیک شدن به پایان سال و موعد تسویه حساب صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها موجب افزایش عرضه در بازار سهام می‌شود که به‌طور موقت، افت قیمت‌ها را تشدید می‌کند. با این حال امید است اقدامات مناسب اخیر جهت شفاف‌سازی و حمایت از صنایع به بهبود بازار در میان مدت کمک کند. در این رابطه، عضو شورای عالی بورس از احتمال تعدیل بیشتر نرخ 25 درصدی بهره مالکانه معادن خبر داد.


بازار ارز

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام


رشد قیمت‌ها با فروکش کردن هیجانات
دیروز، هر دلار آمریکا با رشد 25 تومانی به قیمت 3 هزار و 435 تومان معامله شد. در این شرایط، مذاکرات هسته‌ای در آلمان به نتیجه مشخصی نرسید که مشابه یک سال اخیر با رشد قیمت دلار و کاهش شاخص بورس همراه شد. با این حال، سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در زمینه محدود کردن عملیات سفته‌بازی در بازار ارز احتمال نوسانات شدید را کاهش می‌دهد. به عبارت دقیق‌تر، برخورد قانونی با دلالان ارزی موجب کاهش فعالیت‌های این گروه شده و در نتیجه، به‌رغم برخی نگرانی‌ها از نتیجه مذاکرات هسته‌ای، جهش ناگهانی قیمت ارز دور از انتظار است. باقی ماندن قیمت نفت بالای 50 دلار عامل دیگری است که نگرانی‌های کمبود عرضه ارز را کاهش می‌دهد. 


بازار سکه

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
سکه به یک میلیون تومان نزدیک شد
دیروز، هر سکه طرح جدید به قیمت 995 هزار تومان معامله شد. در این شرایط، رشد نسبی قیمت اونس طلا و افزایش قیمت دلار توانستند بار دیگر قیمت سکه را به مرز یک میلیون تومان نزدیک کنند. در رابطه با دلار، احتمال جهش‌های قیمتی، اندکی دور از انتظار است و به نظر می‌رسد ثبات نسبی قیمت‌ها را در کانال 3400 تومانی شاهد باشیم. با این حال، هر تغییری در قیمت دلار، مشابه روز گذشته به سرعت به بازار سکه منعکس می‌شود. از سوی دیگر، بازار طلای جهانی به رغم رشد نسبی که دیروز تجربه کرد، هنوز تحت فشار اقتصاد مناسب آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. بنابراین، گرچه اختلافات ضمنی یونان در حوزه یورو و درگیری‌های اوکراین-روسیه می‌تواند از قیمت‌ها حمایت کند، اما کارشناسان تداوم رشد قیمت در کوتاه مدت را دور از انتظار می‌دانند. 


بازار طلای جهانی

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
نگرانی‌های اقتصادی-سیاسی حامی قیمت اونس
دیروز و در ساعت 16، هر اونس طلای جهانی به قیمت 1240 دلار معامله می‌شد. مطابق با آنچه اشاره شده بود برخی نگرانی‌ها وجود دارند که می‌توانند از قیمت طلای جهانی حمایت کنند. در این میان، آمار تجاری چین در ماه ژانویه وضعیت نامطلوبی را نشان می‌دهد که بر تضعیف اقتصاد جهانی تاکید می‌کند. همچنین، نخست‌وزیر یونان بار دیگر مخالفت خود را با سیاست‌های ریاضتی اعلام کرده است که نگرانی خروج این کشور از حوزه یورو را افزایش می‌دهد. درخصوص اوکراین نیز هنوز درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد و قرار است جلساتی برای حل مشکلات برگزار شود. برآیند این عوامل افزایش تقاضا از سوی افراد محافظه‌کار و رشد نسبی قیمت طلا را سبب شد. با این حال کارشناسان، هنوز نگران افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند که رشد قیمت طلا را محدود می‌کند.


بازار اوراق مسکن

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
بازگشت «تسه»ها به زیر 80 هزار تومان
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 92 (تسه9201) با افت 9/1 درصدی، به قیمت 79 هزار و 946 تومان معامله شدند. به این ترتیب مطابق با آنچه اشاره شده بود، گمانه‌زنی‌های برخی مبنی بر اثرگذاری وام 60 میلیون تومانی توانایی ایجاد رشد قیمت پایدار برای «تسه»ها را ندارد. احتمال پایین موافقت بانک مرکزی با این طرح و همچنین عدم اثرگذاری این وام‌ها روی سقف تسهیلات مربوط به «تسه»ها از جمله دلایل عدم رشد پایدار محسوب می‌شدند. بنابراین، قیمت اوراق مزبور همچنان در نزدیکی سطح 80 هزار تومانی، به نوسانات آرام خود ادامه می‌دهند.

 

از طرفی، رکود نسبی در بازار مسکن موجب کاهش تقاضای اوراق تسهیلات مسکن و در نتیجه نبود محرک کافی برای رشد شده است؛ از سوی دیگر، نرخ سود واقعی تسهیلات مسکن که در این قیمت‌ها به20 درصد رسیده است از نظر متقاضیان وام منطقی ارزیابی می‌شود.


بازار نفت

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام


آغازی پویا در بازار نفت
در نخستین روز معاملات هفتگی، نفت خام آمریکا با رشد قیمت مواجه و در ساعت 16 به قیمت 4/52 دلار بر بشکه معامله می‌شد. گرچه آمار واردات و صادرات چین به ترتیب افت 9/19 و 3/3 درصدی را نشان می‌داد (ضعف تقاضا)، اما کاهش تعداد دکل‌های حفاری (کمترین مقدار از دسامبر 2011) و رشد اقتصاد آمریکا این اثر را پنهان کرد.

 

در این شرایط، اوپک رشد تولیدات جهانی نفت را در پیش‌بینی جدید خود کاهش داد که علت اصلی آن توقف سرمایه‌گذاری‌ها در نفت‌های غیرمتعارف، به ویژه شیل عنوان شده است. تولیدات اوپک نیز در ماه ژانویه 53 هزار بشکه در روز نسبت به دسامبر کاهش یافته است، البته عمده افت آن به دلیل کاهش 279 هزار بشکه‌ای تولیدات نفت عراق بود. بنابراین، به رغم تولیدات بالای فعلی، چشم‌انداز کاهش تولیدات آتی، قیمت نفت را تقویت کرده است.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------