نوبخت: مسکن و اشتغال گام دوم دولت برای خدمت در سال آینده است



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

وی اضافه کرد: گروه دیگر افرادی هستند که با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند از این رو، باید سره و ناسره از هم تفکیک شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به خدمات بی نظیر دولت در بخش بهداشت و درمان گفت: در کنار این خدمت، بنا داریم دو خدمت دیگر در زمینه اشتغال و مسکن را به عنوان دومین گام دولت در سال آینده برداریم.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در مراسم واگذاری 388 واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در رشت افزود: امسال دولت در اجرای قانون علاوه بر پرداخت های نقدی به عنوان یارانه، اقدامی در زمینه خدمات درمانی انجام داد که مورد تایید افکار عمومی قرار گرفت.

وی با بیان این که خانواده ها قبل از اجرای این طرح درمانی، تحت فشار بودند، تصریح کرد: دولت برای ارزان و آسان کردن درمان شهروندان، نخستین گام را برداشت و برای این کار چهار هزار و 800 میلیارد تومان در بخش های مختلف درمانی سرمایه گذاری کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت سال آینده برای ارایه خدمات در بخش های اشتغال و مسکن، منابعی را در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم فراهم سازی زمینه برای توسعه سرمایه گذاری اضافه کرد: علاوه بر این، باید واحدهای تولیدی جدیدی را راه اندازی و واحدهای نیمه تعطیل یا تعطیل را نیز فعال کنیم.

رییس سازمان مدیریریت و برنامه ریزی با اشاره به این که نظام اداری انباشته از نیروی انسانی است، تصریح کرد: باید با کارآفرینی و توسعه واحدهای موجود یا راه اندازی واحدهای تولیدی جدید برای اشتغالزایی تلاش کنیم.

وی با ابراز امیدواری این که در ماه های آینده، اقدامی برای واحدهای معطل مانده و واحدهای نیمه فعال انجام شود، اظهار کرد: با فعال شدن این واحدهای تولیدی، هم استمرار کار برای نیروهای انسانی شاغل و هم زمینه برای اشتغال نیروی انسانی جدید فراهم می شود.

نوبخت با یادآوری این که اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی بدهی بانکی دارند، بیان کرد: برخی از صاحبان این واحدها، برای پرداخت تعهدات خود وفای به عهد نکردند که باید توسط قوه قضاییه تحت پیگرد قانونی قرار گیرند تا حق مردمی که سپرده هایشان را در بانک ها گذاشته اند، ضایع نشود.

وی اضافه کرد: گروه دیگر افرادی هستند که با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند از این رو، باید سره و ناسره از هم تفکیک شوند.

سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه هایی در استان ها برای تفکیک بدهکاران اظهار کرد: این مهم بزودی به صورت رسمی به استان ها ابلاغ می شود تا بتوانیم گرهی از مشکلات این واحدهای تولیدی بگشاییم.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق اقتصادی، خواست تا با تسهیل در امور آنها و رفع موانع اداری قابل حل و غیرضروری زمینه جذب سرمایه گذاران فراهم شود.

نوبخت با بیان این که توجه به گیلان به عنوان یکی از استان های کشور به منزله بی توجهی به سایر استان ها نیست، گفت: از کمیته امداد گیلان می خواهیم در چارچوب برنامه های اشتغال و مسکن، برنامه های گسترده تری را در این زمینه برای محرومان در نظر بگیرد.

*3500 میلیارد تومان امشب به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه گفت: امشب سه هزار و 500 میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود.

وی گفت: با وجود تنگناهای دولت از نظر منابع بودجه ای، علاوه بر این، تا چند روز آینده مبلغ هشت هزار میلیارد تومان نیز به عنوان حقوق و دستمزد باید به کارمندان و حقوق بگیران دولت پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به واسطه مشکلاتی که از طریق تحریم ها بوجود آورده، انتظار دارد که ما اظهار عجز و ناتوانی کنیم حال این که به کوری چشم همه دشمنان، این کشور با تدبیر در حال اداره شدن است و هر اندازه فشار بر ما وارد شود، کشور را با مدیریت بهتر اداره می کنیم.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، بر لزوم تحقیق درباره انقلاب اسلامی از منظرهای مختلف تاکید و اضافه کرد: یکی از ویژگی هایی که موجب نهادینه شدن انقلاب اسلامی شد، رویکرد انقلاب نسبت به محرومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشأن نیز در اوایل پیروزی انقلاب از همین منظر دستور به تاسیس کمیته امداد دادند و این نهاد انقلابی و مردمی، همچنان پویاست و به فعالیت های خود ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، 388 واحد مسکونی با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گیلان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.

برای این واحدهای مسکونی مددجویی با زیربنای بالغ بر 21 هزار و 498 مترمربع، 104 میلیارد و 534 میلیون و 400 هزار ریال هزینه شده است.

همچنین امروز به نوعروسان، یکهزار کمک جهیزیه اهدا شد.

در هفته دولت امسال 402 واحد مسکونی با زیربنای بیش از 21 هزار و 70 مترمربع با هزینه 82 میلیارد و 902 میلیون و 700 هزار ریال به مددجویان کمیته امداد گیلان تحویل شده است.

از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم در مجموع یک هزار و 463 واحد مسکونی تحویل مددجویان استان داده شده است.

120 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان هستند.

سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عصر دیروز (دوشنبه) نیز از پروژه راه آهن قزوین - رشت و 11 کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت - قزوین بازدید کرد.

نشست بررسی مشکلات چای نیز عصر امروز (سه شنبه) با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در استانداری گیلان برگزار می شود.

محمدباقر نوبخت سخنران مراسم 22 بهمن و راهپیمایی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار می شود.
اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------