آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

آیا صنعت نفت روسیه زمین می خورد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , صادرات نفت

تحریم های بین المللی و کاهش بهای نفت صنعت نفت روسیه را با بحرانی جدی مواجه کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که سال های پیش رو برای صنعت نفت روسیه چندان جذاب نخواهد بود. پیش از این انتظار می رفت که تولید نفت روسیه تا سال ۲۰۱۹ از ۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر برود اما اکنون انتظار می رود که تولید نفت روسیه طی سال های پیش رو روندی نزولی به خود بگیرد و تا حدود ۱۰.۳۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. در این صورت تولید نفت روسیه تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۶۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. آژانس بین المللی انرژی از دو عامل کاهش بهای جهانی نفت و تحریم های غرب علیه روسیه به عنوان دو عاملی نام برده که صنعت نفت روسیه را تحت فشار قرار داده اند.

درآمد شرکت های نفتی در روسیه این روزها نه تنها کاهش یافته بلکه توان آن ها برای جلب سرمایه های جهانی نیز آسیب دیده است برای مثال شرکت روسنفت اعلام کرده که میزان سرمایه گذاری این شرکت برای سال ۲۰۱۵ معادل سال گذشته خواهد بود و این در حالی است که پیش تر قرار بود سرمایه گذاری شرکت روسنفت در سال جاری میلادی به میزان ۳۰ درصد افزایش یابد.

آمریکا و اتحادیه اروپا امیدوارند که با تحت فشار قرار دادن اقتصاد روسیه، رویکرد این کشور در مورد بحران اوکراین را تغییر دهند، اتفاقی که هنوز رخ نداده تا جایی که چندی پیش، رئیس جمهور آمریکا از عملکرد ولادیمیر پوتین گله کرد. باراک اوباما در مصاحبه با فرید زکریا گفت که آقای پوتین دایم از حل بحران اوکراین سخن می گوید اما عملکرد او با ادعاهایش همخوانی ندارد.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------