واکنش احمدی‌ مقدم به درخواست برخورد با دلالان ارز



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار ارز

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خارج از ضابطه برخی صرافی‌ها گفت: برخی صرافی‌ها خارج از ضابطه شکل گرفته‌اند و برخی هم جدای از مجوزی که دارند فعالیت می‌کنند؛ مثلا مجوز طلافروشی دارند اما در حوزه خرید و فروش ارز نیز فعالیت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با ارائه توضیحاتی درباره برخورد با اخلال‌گران بازار ارز گفت: در این خصوص پلیس با عقلانیت و شرایط سازگار با این فضا عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم که در حاشیه اولین گردهمایی کارآگاهان پلیس آگاهی و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال ایسنا درباره درخواست برخی مسئولان از پلیس برای برخورد با اخلالگران بازار ارز گفت: در این موضوع، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده و هر کاری که انجام دهیم، در قالب همان مسئولیت‌هایی است که به ما داده شده است و ما نیز از این دستورات تبعیت خواهیم کرد.

احمدی‌ مقدم همچنین با بیان اینکه "چنین حوزه‌هایی حساس محسوب می‌شوند" افزود: اگر خاطرتان باشد در سال 91 از ما خواستند همه دلارفروشان غیرمجاز جمع‌آوری شوند اما پس از آن دیدیم که دلار گران شد؛ چراکه دولت وقت با کمبود ارز روبه‌رو بود و این اقدام باعث بالارفتن قیمت ارز نیز شد؛ بنابراین این حوزه حساسیت‌های خاص خود را دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خارج از ضابطه برخی صرافی‌ها گفت: برخی صرافی‌ها خارج از ضابطه شکل گرفته‌اند و برخی هم جدای از مجوزی که دارند فعالیت می‌کنند؛ مثلا مجوز طلافروشی دارند اما در حوزه خرید و فروش ارز نیز فعالیت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی در عین حال با بیان اینکه "این کار با آهنگ منطقی و مشخصی پیش می‌رود" به ایسنا گفت: فضای اقتصادی با بگیر و ببند سازگار نیست؛ در حال حاضر نیز کار با توجیه و عقلانیت پیش می‌رود و اقدامات لازم در این خصوص پیش‌بینی شده است، پلیس نیز در حال انجام وظایف خود است.

احمدی‌ مقدم در بخش دیگر سخنانش با اشاره به موضوع جلسه روز یکشنبه‌اش با کارآگاهان افزود: جلسه امروز با موضوع "داستان‌نویسی و کارآگاهان" تشکیل شد.

وی ادامه داد: ما احساس کردیم در این زمینه خلاءهایی وجود دارد و علی‌رغم اینکه بسیاری پرونده‌های پیچیده در مدت زمان کوتاه و به سرعت حل می‌شود، مردم تنها از برخی از آنها و اقداماتی که پلیس انجام داده مطلع می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار کشف در بالغ بر 95 درصد پرونده‌های سنگین و پیچیده به ویژه در حوزه جرایم جنایی به سرعت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه در ادبیات این حوزه خلاءهایی داریم. به عنوان مثال در حوزه فیلمسازی اغلب فیلم‌های ما یا برگردان داستان‌های خارجی هستند یا ساخته ذهن و فکر نویسندگان و افراد؛ در حالی که ما می‌توانیم با در اختیار دادن منابع و اطلاعات در این خصوص اقدام کنیم تا داستان‌ها به واقعیت بیشتر نزدیک شود.

به گفته احمدی‌ مقدم این موضوع هم به تدوین درست تاریخ منجر و هم باعث می‌شود تا فیلم‌سازان با اطلاعات درست فیلم‌سازی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در عین حال با اذعان به اینکه دسترسی به منابع در این خصوص ضعیف است، خاطرنشان کرد: البته تلاش کرده‌ایم تا مکانیزم‌هایی را تعریف کنیم تا فیلمسازان و نویسندگان راحت‌تر بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند. در این موضوع ما در ابتدای راه هستیم اما تلاشمان این است تا اطلاعات کتاب‌ها و داستان‌های پلیسی را توسعه دهیم.
اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------