آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وزير‌‌بهداشت:‌براي پرداخت حقوق اعتبار‌نداريم



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت بهداشت

بيمارستان‌هايي داريم که تکميل شده‌اند ولي به دليل نبود نيروي انساني به بهره‌برداري نرسيده‌اند. از ابتداي دولت مجوز استخدام يک نفر را هم نداشته‌ايم حتي براي پرداخت حقوق 95 هزار پرسنل فعلي هم اعتباري نداريم.

به گزارش فارس، سيدحسن هاشمي در رابطه با وضعيت نيروي انساني گفت: ما هم اکنون از نظر وضعيت نيروي انساني مشکلات بسياري داريم و يکي از چالش‌هاي ما همين موضوع است به طوري که از ابتداي دولت تاکنون حتي مجوز استخدام يک نفر را نتوانسته‌ايم داشته باشيم.

وي ادامه داد: اکنون بيمارستان‌هايي داريم که تکميل شده‌اند ولي به دليل نبود نيروي انساني به بهره‌برداري نرسيده‌اند در اين زمينه جلسات متعددي برگزار کرديم و شخص رئيس جمهور و معاون اول وي دستور دادند که به موقع اين چالش را حل و فصل کنند.

وزير بهداشت گفت: هم اکنون براي پرداخت حقوق 95 هزار نفر پرسنل اعتباري نداريم و تعداد نيروي پرستاري که به ازاي هر هزار نفر داريم 1.2 است. هاشمي تصريح کرد: اين در حالي است که همين شاخص در منطقه 2.7 است و در برخي از کشورها مانند ژاپن به ازاي هر هزار نفر 13 نيرو و در اروپا به ازاي هر هزار نفر 8 نيرو است.

وي گفت: فاصله ما تا استاندارد شدن وضعيت نيروها زياد است و اکنون وضعيت نيروهاي خدمتي نيز مشکل ديگري است که وجود دارد که از اين بابت نيز با کمبود مواجهيم.

امسال از محل اعتبارات صرفه جويي يارانه ها ۴۸۰۰ ميليارد تومان و از محل يک درصد ارزش افزوده حدود ۲ هزار ميليارد تومان و از محل اعتبار پزشک خانواده نيز حدود ۲ هزار ميليارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه شد که بخش مهمي از اين اعتبار براي کاهش فرانشيز خدمات بستري در بيمارستانهاي دولتي و افزايش حدود ۲.۵ برابري تعرفه خدمات پزشکان متخصص هزينه شد.
اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------