آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

سفر های خارجی با قطار چقدر هزینه دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت بلیط قطار

هزینه بلیت كودكان زير چهار سال بدون اختصاص جا رايگان است اما بليت برای كودكان چهار تا ۱۰ سال نيم بها محاسبه می‎شود. اين تخفيف شامل كوپن آنها نمی‎شود.

در حال حاضر مسیرهای بین‎المللی ریلی ایران فقط از تهران و تبریز صورت می‎گیرد و مقصد این مسیرها به دو کشور خلاصه شده است.

به گزارش اقصادنیوز،‌ ايستگاه‎های مبداء تهران (قطار استانبول و دمشق) و تبريز (برای قطار تبريز – وان) است. همچنین در مسیرهای بین‌المللی حمل بار تجاری با قطار ممنوع است. هزینه بلیت سفر با قطار در مسیر تهران –آنکارا معادل ۲۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مسیر تبریز-وان معادل ۴۶هزار و ۵۰تومان است.

تهيه بليت قطارهای بين‎المللی و مقررات مربوط به آن بليت با ارائه گذرنامه معتبر و به نام مسافر صادر می‌‎شود و حق استفاده از آن مخصوص صاحب بليت است. هزینه بلیت كودكان زير چهار سال بدون اختصاص جا رايگان است اما بليت برای كودكان چهار تا ۱۰ سال نيم بها محاسبه می‎شود. اين تخفيف شامل كوپن آنها نمی‎شود.

مسافران این قطارها باید دقت کنند که هزینه‎های بابت کوپن خواب و غذا به صورت جداگانه دریافت می‎شود. قيمت بليت‎های بين المللی در محاسبات مالی راه‎آهن‎های خاورميانه ، بر اساس يورو انجام شده و در نتيجه با تغيير نرخ برابری يورو با احتساب ریال ايران، اين قيمت متغیر است.

نوع واگن‎ها از تهران تا ايستگاه وان لوكس چهار نفره و از ايستگاه تاتوان تا دمشق درجه يك اتوبوس است. همچنین نوع واگن‎ها از تهران تا ايستگاه وان لوكس چهار نفره و از ايستگاه تاتوان تا دمشق لوكس دو نفره است.

مسافران باید مبلغ كوپن غذا مربوط به قسمت ايران بين ايستگاه‎های تهران - وان را معادل ۲۱هزار تومان پرداخت کنند. 

اخبار اقتصادی - اقصادنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------