آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مالیات بر عایدی سرمایه؛ هزینه ناکارآمدی دولت بر دوش مردم/ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به نظر می‌رسد که مردم باید مالیات تورمی را پرداخت کنند که نقش در آن ندارند. به گزارش…

ناهمسویی طلای جهانی و سکه



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
افت آرام در شرایط انتظاری
شاخص کل بورس تهران با ادامه مسیر در کانال 64 هزار واحدی، دیروز نیز با افت اندک 45 واحدی (معادل 06/ 0 درصد) مواجه شد. به این ترتیب، حرکت شاخص برای دهمین روز متوالی در این کانال مشاهده می‌شود. پیش از ورود شاخص به کانال 64 هزار واحدی، حرکت 15 روز شاخص در کانال 65 هزار واحدی مشاهده می‌شد؛ بر این اساس، به‌رغم اصلاح قابل توجه قیمت سهام در ماه‌های گذشته (رسیدن متوسط قیمت به درآمد متوسط بازار به کمتر از 5 مرتبه)، در صورت طولانی شدن شرایط حاضر، امکان نزول شاخص به کانال‌های پایین‌تر نیز وجود دارد. در این شرایط به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای که در ژنو در حال ادامه است، توجه بازار سرمایه را تا حد زیادی به خود جلب کرده است و احتمال ادامه روند انتظاری را در معاملات بورس تهران افزایش می‌دهد
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
سیگنال‌های افزایش قیمت در بازار ارز
دیروز، هر دلار آمریکا با رشد 20 تومانی به قیمت 3 هزار و 440 تومان معامله شد. به این ترتیب، همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌ای، اثرپذیری دوباره بازار ارز از این مذاکرات مشاهده می‌شود. آغاز مذاکرات هسته‌ای در روز جمعه، ثبات نسبی بازار ارز در ابتدای هفته را رقم زد؛ اما در ادامه، برخی اخبار متناقض درخصوص مذاکرات، بازار ارز را متلاطم ساخت. به‌رغم این موضوع در بازار دیروز، عرضه از سوی منابع رسمی از شدت تلاطم بازار ارز کاست. در این شرایط، آمار صادرات ماهانه کشور در بهمن‌ماه، کاهش 50 درصدی صادرات نسبت به دی ماه را نشان می‌دهد و این موضوع با توجه به افزایش تقاضا در ماه پایانی سال نگرانی‌هایی را در سمت عرضه به وجود می‌آورد. با این حال، با توجه به رویکرد کنترلی اخیر بانک مرکزی احتمال نوسانات شدید دلار پایین است.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رشد سکه همگام با دلار
 در ادامه همراهی قیمت سکه با دلار در معاملات روز گذشته، هر سکه طرح جدید با رشد 4 هزار تومانی به قیمت 982 هزار تومان معامله شد. در این شرایط، به‌رغم کاهش قیمت اونس طلای جهانی، بار دیگر واکنش سریع سکه به رشد قیمت دلار را شاهد بودیم. به این ترتیب، مطابق با پیش‌بینی‌های «دنیای اقتصاد»، با توجه به افزایش تقاضای سکه در پایان سال، واکنش نسبت به عوامل مثبت بسیار سریع‌تر از عوامل منفی خواهد بود. بنابراین، اثرگذاری رشد قیمت دلار توانست اندازه حباب سکه (بیشتر بودن قیمت بازاری نسبت به ارزش ذاتی سکه) را افزایش دهد. در این شرایط به نظر می‌رسد فضای کنترلی بازار ارز تداوم افزایش قیمت دلار را دشوار کند. بازار طلای جهانی نیز در انتظار آمارهای اقتصادی جدید است. بنابراین، در روزهای جاری تغییرات قیمت سکه محدودتر می‌شود.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
عبور اونس از کف 1200 دلاری
دیروز و تا ساعت 16 اونس طلا روند نزولی داشت و حتی به 1191 دلار نیز رسید، اما مجددا مقاومت نسبی سطح روانی 1200 دلاری باعث بازگشت نسبی قیمت‌ها تا سطوح 1196 دلاری شد. رشد بازارهای سهام اروپا، افزایش شاخص دلار آمریکا و تعطیلی بازار چین (کمبود تقاضای شمش طلا) مهم‌ترین عوامل افت قیمت‌ها محسوب می‌شوند. در این میان، توافق هفته گذشته اتحادیه اروپا با یونان گرچه موجب خوش‌بینی بازارها به اوضاع اقتصادی این ناحیه شده است، اما نخست‌وزیر جدید این کشور باید به مردم خود درخصوص این وعده‌ها پاسخگو باشد که هنوز احتمالاتی را مبنی بر لغو توافق باقی می‌گذارد. از سوی دیگر، هفته جاری آمار مهمی از اقتصاد آمریکا گزارش می‌شود که موضع فدرال رزرو جهت زمان افزایش نرخ بهره را مشخص‌تر می‌کند؛ نرخ تورم و آمار ابتدایی رشد اقتصادی از جمله این آمارها است.
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
نزدیک شدن «تسه»ها به 80 هزار تومان
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 92 (تسه 9201) برای سومین روز متوالی با کاهش مواجه و با قیمت 80 هزار و 833 تومان معامله شدند. به این ترتیب مشاهده می‌شود به‌رغم افزایش تقاضا در بازار مسکن، هنوز این افزایش به اندازه‌ای نیست که بتواند رشد پایداری در قیمت «تسه»ها ایجاد کند. در این رابطه، افزایش عرضه طی ماه‌های اخیر (ماهانه بیش از 500 میلیارد تومان) نسبت به 6 ماه ابتدای سال (حدود 400 میلیارد تومان) نیز موجب متعادل ماندن عرضه و تقاضای اوراق مزبور می‌شود. از سوی دیگر، مرکز آمار ایران نرخ تورم بهمن ماه را 2/ 15 درصد اعلام کرد که تاکیدی بر غیر اقتصادی بودن دریافت وام مسکن با سود بالای 20 درصدی (در قیمت‌های بیش از 80 هزار تومان) است. به نظر می‌رسد بار دیگر اوراق مزبور در محدوده 80 هزار تومان به مسیر خود ادامه دهند.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
فشار تولیدات فعلی بر قیمت نفت
نفت خام آمریکا در ادامه روند نزولی اخیر، دیروز ساعت 16 به قیمت 7/49 دلار معامله می‌شد. افزایش موجودی نفت‌های ذخیره شده، مهم‌ترین عامل اثرگذار بر افت قیمت‌ها محسوب می‌شود. در این رابطه، موسسه مورگان استنلی نسبت به تداوم روند افزایشی موجودی نفت آمریکا تا ماه مه (اوایل خرداد) هشدار داد؛ گلدمن ساکس نیز افزایش 440 هزار بشکه در روز تولیدات نفت آمریکا را در سه ماه چهارم 2015 پیش‌بینی کرد. همچنین، راه‌اندازی مجدد خط لوله‌ای در لیبی بر مازاد عرضه تاکید کرد. رشد شاخص دلار آمریکا نیز بر قیمت نفت فشار وارد کرد. تداوم اعتصاب کارگران پالایشگاه‌های آمریکا (تعطیلی یک‌پنجم پالایشگاه‌ها)، نشانه دیگری از کاهش تقاضای نفت است. با این حال، موقعیت‌های بلند (انتظار افزایش قیمت) نیز در بازار آتی افزایش یافت و همچنین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه شیل روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد (حمایت از قیمت‌ها).

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------