معاملات در بلندترین منطقه تهران آب رفت



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

بیشترین کاهش حجم معاملات مسکن در منطقه یک تهران برآورد شده است به طوری‌که تعداد معاملات در این منطقه 61.5 درصد در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان کاهش یافته است. در مقابل هم می‌بینیم تعداد معاملات مسکن در منطقه 18 تهران با 57 درصد افت مواجه بوده که نشان دهنده راکد شدن بازار مسکن در این دو منطقه شمالی و جنوبی تهران است.

به گزارش تابناک، بلندترین منطقه تهران، منطقه 22، با آسمان خراش‌ها و برج های 20 طبقه در پاییز امسال کمتر معاملات خرید و فروش داشته است. این منطقه که شُش تنفسی تهران محسوب می‌شود از سال 82 به بعد با صورتجلساتی که در شهرداری مصوب شد و تراکم فروشی استارت خورد، به بلندترین منطقه تهران تبدیل شد.

هرچند معاملات مسکن در پاییز سال جاری کم شده ولی در مناطق شمالی و جنوبی تهران این افت بسیار شدیدتر از مناطق میانی شهر بوده که نشان‌دهنده رکود بیشتر در این مناطق است.

مسکن 22.7 درصد راکدتر شد
یکی از شاخص‌هایی که میزان رونق و رکود بخش مسکن را نشان می‌دهد، میزان معاملات مسکن است که در پاییز سال جاری نسبت به فصل قبل 22.7 درصد در کل تهران کاهش یافته است.

جالب آنکه بیشترین کاهش حجم معاملات در منطقه یک تهران برآورد شده است به طوری‌که تعداد معاملات در این منطقه 61.5 درصد نسبت به فصل تابستان کاهش یافته است. در مقابل هم می‌بینیم تعداد معاملات مسکن در منطقه 18 تهران با 57 درصد افت مواجه بوده است که نشان دهنده راکد شدن بازار مسکن در این دو منطقه شمالی و جنوبی تهران است. از دیگر مناطق دچار رکود که با افت شدید معاملات روبرو بوده‌اند، منطقه 21، 7 و 22 به ترتیب با 46، 45.8 و 41 درصد کاهش تعداد معاملات بوده است.

منطقه 19 هنوز پر رونق است
با وجود کاهش معاملات در بیشتر نقاط تهران اما منطقه 19 از آن منطقه‌هایی است که رشد معاملات تا 24 درصد را داشته است. یعنی بیشترین رشد در بین مناطق 22 گانه تهران.

پرتقاضا بودن مناطق، این شائبه را ایجاد می‌کند که مناطقی با پتانسیل بالا جایگزینی برای منطقه بلند 22 باشد. در کنار این منطقه البته پاییز امسال مناطق 6، 10 و 3 هم به ترتیب با 22.6، 18.6 و 9.7 درصد افزایش جزو مناطقی با رونق معاملات مسکن بوده‌اند.
اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------