زنگنه: از رانت خواری خوشم نمی آید



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزیر نفت

وزیر نفت با اشاره به این که از رانت خواری خوشم نمی آید، از بازگشایی نماد پالایشگاه ها در بورس خبر داد و گفت: وزارت نفت آماده عرضه ١٠٠ هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی است.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه با بیان این‌که با رایزنیهای انجام شده و صدور بخشنامه های لازم، نماد شرکتهای پالایشی که از سوی سازمان بورس بسته شده بود، به زودی بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: در واقع، مقرارتی که برای کیفی سازی پالایشگاه ها گذاشته بودیم، بازبینی شد.

زنگنه همچنین به آمادگی وزارت نفت برای عرضه نفت خام اشاره و اضافه کرد: افزون بر امکان عرضه روزانه ١٠٠ هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی، آماده عرضه گسترده فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی از سال آینده هستیم.

وی ادامه داد: این فرآورده ها شامل ال پی جی، نفت کوره، نفت سفید و نفتا خواهد بود که می توان با روشهای گوناگون مانند پیش فروش و اوراق آنها را عرضه کرد.

وزیر نفت با بیان این که گفته می شود وزارت نفت و اینجانب با بخش خصوصی مخالفیم، گفت: من متعلق به نسلی هستم که هرچه به دست آورده با زحمت خود بوده است.

زنگنه گفت: صندوقهای انرژی نیز می توانند در صنعت نفت سرمایه گذاری کنند و وزارت نفت با حضور بخش خصوصی مخالفتی ندارد.

وی ادامه داد: اگر قرار است ایران کشوری سربلند و مقتدر باشد، باید افرادی سرسخت و زحمتکش در بخشهای مختلف کشور فعال شوند، به همین دلیل از رانت خوردن خوشم نمی‌آید و البته معتقدم اگر بنا به رانت خوردن باشد بخش خصوصی هم نمی‌تواند بخورد.

زنگنه تصریح کرد: هرچند سرمایه گذاری بزرگ با مشکلاتی همراه است اما باید برای اداره کشور اقدامهای مناسبی را نیز انجام داد.

وزیر نفت درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز گفت: وزارت نفت در لایحه بودجه پیشنهادی برای قیمت خوراک پتروشیمی ها نداد و نرخ کنونی در مجلس شورای اسلامی اضافه شد و آن هم به این دلیل بود که برخی دوستان (فعالان بازار اقتصادی) گفتند نرخ خوراک پتروشمی پنج سنت تعیین شود، اما پس از آن نرخ ١٣ سنت مصوب شد، هر چند من نیز مخالف پنج سنت بودم اما پیشنهادی ندادیم که چه نرخی تعیین شود.

وی با اشاره به این که وزارت نفت در لایحه کسب و کار هم نرخی برای خوراک پتروشیمی‌ها پیشنهاد نداده بود، افزود: در آن لایحه‌ نیز مجلس قیمت خوراک را تعیین کرد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------