آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

ریش و قیچی بازار خودرو، دست دلالان افتاد



اخبار,اخبار اقتصادی ,واردات خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: اعلام سازمان حمایت مبنی بر واگذاری اختیار قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به واردکنندگان، اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش ایسنا، امرالله امینی گفت‌: طبق قانون، شورای رقابت تنها مسوول قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری است.

او با بیان اینکه اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد به انحصاری بودن واردات خودرو نیست اجازه دهد خودرو با شرایط رقابتی وارد شود، گفت: اگرچه این وزارتخانه تحت شرایطی واردات خودرو را برای همه آزاد اعلام کرده، اما این شرایط قابل تحقق نیست.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: بنابراین شورای رقابت نباید اجازه دهد که قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی از سوی واردکنندگان صورت گیرد زیرا در آن صورت یک خانواده به تنهایی قیمت حدود 70 درصد خودروهای بازار را تعیین خواهد کرد.

او گفت: در این شرایط نکته جالب آن است که در حالیکه اصل موضوع قیمت‌گذاری خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندکان زیر سوال است، این سازمان از واگذاری این اختیار به خود واردکنندگان خودرو خبر می‌دهد.

امینی با بیان اینکه هر نهاد و سازمانی از جمله سازمان حمایت و شورای رقابت باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، گفت:‌ تنها در شرایطی شورای رقابت می‌تواند وارد حوزه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی شود که شورای رقابت رسما اعلام کند واردات خودرو به کشور انحصاری نیست که البته با توجه به انحصاری شدن واردات، امکان این کار نیز وجود ندارد.

او گفت: نمی‌توان ریش و قیچی تعیین قیمت را در اختیار نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی قرار داد به‌گونه‌ای که این شرکتها به صورت انحصاری این محصولات را وارد کرده و خودشان نیز قیمت‌گذاری کنند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------