آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

هزینه سبد یک خانوار کارگری در ماه چقدر است ؟



اخبار,اخبار اقتصادی , هزینه سبد یک خانوار کارگری در ماه

میانگین هزینه سبد یک خانوار کارگری در ماه دو میلیون و 353 هزار تومان اعلام شد.

به گزارش ایسنا این رقم که با جمع آوری اطلاعات از کلیه استانهای کشور و با همکاری کارگروه مزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور به نتیجه رسیده است، میانگین هزینه ماهیانه سبد یک خانوار کارگری در کشور را دو میلیون و 353 هزار تومان نشان می‌دهد.

در همین زمینه علی خدایی، مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، به ایسنا گفت: هزینه سبد معیشت خانوارها در کلان شهرهایی همچون تهران بالاتر از این رقم است که علت تفاوت آن در سهم مسکن و حمل و نقل است.

به گفته وی این رقم در استان تهران 2 میلیون و 850 هزار تومان و در سایر استانها از یک میلیون و 560 هزار تومان تا سه میلیون و 100 هزار تومان متغیر بوده است.

خدایی افزود: رقم دو میلیون و 353 هزار تومان میانگین کشوری و ماحصل جمع بندی نهایی از وضعیت معیشت خانوارهای کارگری در سراسر کشور است.

به گزارش ایسنا، از مجموع 100 درصد هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری، سهم خوراکی‌ها با 35.7 درصد و سهم مسکن با 21 درصد بیشترین میزان هزینه‌ را به خود اختصاص داده است.

بخشهای حمل و نقل با 9.77 درصد، بهداشت و درمان با 6.37 درصد، پوشاک و کفش با 5.8 درصد، لوازم و اثاث خانوار با 5 درصد، تحصیل و آموزش با 4.24 درصد و کالاهای متفرقه با 4.75 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، خدمات با 3.61 درصد، تفریحات و سرگرمی‌ها با 1.91 درصد و هتل و رستوران با 1.69 درصد به ترتیب کمترین میزان تاثیرگذاری در سبد هزینه خانوارهای کارگری را داشته است.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------