آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

دومین واردکننده خودرو هیچ سابقه مالیاتی ندارد!



اخبار,اخبار اقتصادی ,مفاسد اقتصادی

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه «حتی یک برگ کاغذ به عنوان سابقه مالیاتی از دومین واردکننده خودرو به کشور نداریم»، گفت: خودرو کالایی است که نیاز به شماره‌گذاری دارد. وقتی واردکننده خودرو مالیات ندهد، دیگر واردکنندگان سایر کالا چه می‌کنند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با آنا، درباره وضعیت دریافت مالیات از واردکنندگان کالا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دریافت مالیات از افرادی که سودهای کلان کسب می‌کنند، وضعیت مطلوبی نیست. بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد دومین واردکننده بزرگ خودروی کشور اصلا شناخته شده نیست و حتی یک برگ کاغذ به عنوان سابقه از این فرد به منظور پرداخت مالیات در هیچ‌یک از ادارات دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه «میزان فرار مالیاتی چنین واردکنندگانی، چندین میلیارد تومان است»، گفت: زمانی که کالایی همچون خودروی وارداتی که نیاز به سند، پلاک‌گذاری و بیمه دارد، اطلاعاتی از واردکننده آن در دست نیست، دیگر باید دید وضعیت سایر کالاهای وارداتی که نیاز به مدارک قانونی این‌چینی ندارد، چگونه است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتقاد از اینکه «دولت تنها از کارمندان و کارگران و کسبه مالیات دریافت می‌کند»، افزود: فرارهای مالیاتی در حد بسیار کلان انجام می‌شود و این در حالی است که دولت فقط از کسانی‌ که توانسته شناسایی کند مانند کارگران و کارمندان، کسبه جزء و افرادی که تابلو و جواز دارند، مالیات می‌گیرد؛ در صورتی که کسانی‌ که درآمدهای میلیاردی دارند بدون پرداخت مالیات، فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سؤال که «به نطر شما، میزان فرار مالیاتی در کشور چقدر است؟» بیان کرد: حداقل برابر 40 درصد از کل مالیات‌هایی که در کشور گرفته می‌شود، فرار مالیاتی داریم که واردکننده‌های خودرو، کالا و برنج عمده این افراد را تشکیل می‌دهند.
اخبار اقتصادی - آنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------