آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

"خاموشی در تابستان سال آینده قطعی است"



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت برق

رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه خاموشی در تابستان سال آینده قطعی است، گفت: صنعت برق در سال آینده در رکود عمیقی فرو خواهد رفت.

علیرضا کلاهی در گفت و گو با فارس، در پاسخ به این سئوال که گفته می شود سال آینده احتمال قطعی برق وجود دارد و اینکه آیا رکود صنعت برق در سال آینده به اتمام می رسد، گفت: در خصوص رکود صنعت برق باید بگویم که رکود در صنعت برق سال آینده نه تنها ادامه می یابد بلکه به اعتقاد بنده رکود صنعت برق در سال آینده عمیق تر هم خواهد شد.
 
وی افزود: عمیق شدن رکود صنعت برق به دلیل کاهش درآمدهای دولت و وزارت نیرو است بنابراین چون رکود عمومی در اقتصاد کشور ادامه خواهد داشت این رکود به بخش صنعت برق نیز کشیده خواهد شد.
 
کلاهی گفت: قطعا بعد از خاموشی های تابستان سال آینده همه بیدار خواهند شد و شروع به کار و دادن ایده خواهند کرد و تا رسیدن به نتیجه زمان زیادی صرف خواهد شد.
 
رئیس سندیکای صنعت برق در پاسخ به این سئوال که خاموشی برق در تهران رخ خواهد داد تاکید کرد:خاموشی در سال آینده قطعی است اما اینکه تهران هم دچار خاموشی شود باید دید وزارت نیرو چه مانوری در شبکه سراسری ایجاد خواهد کرد.
 
کلاهی با اشاره به دیدگاه دولت ترکیه به فعالیت های بخش خصوصی این کشور گفت: دولت ترکیه رسما اعلام کرده که توسعه صادرات برای آنها مهم ترین چیز است و با این دیدگاه از سال 2009 تا امروز، صادرات این کشور با رشد 49 درصدی به 161 میلیارد دلار در سال رسیده است اما در ایران، رویکردهای دولتی در راستای توسعه صادرات کشور نیست.
 
کلاهی ادامه داد: صادرات، مرگ و زندگی صنعت برق است پس اگر بخش دولتی شناسایی فرصت ها را برای توسعه صادرات کشور انجام نمی دهد، بخش خصوصی باید دست به کار شود که در رأس بخش خصوصی، اتاق بازرگانی است که تشکلی قدرتمند، با نفوذ در مناسبات سیاسی و تجاری و با بودجه مناسب است.
 
وی افزود: هیئت های تجاری باید با فعالیت قدرتمندتر اتاق بازرگانی، هدفمند تشکیل شوند نه اینکه دو هفته قبل از سفر اعلام شود هیئت بازرگانی ایران متشکل از همه حوزه های بازرگانی قرار است به کشوری سفر کند.
 
وی خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته با برنامه ریزی دقیق و شناسایی فرصت ها، هیئت تجاری در یک حوزه تخصصی با اعلام دو ماه پیش از تاریخ سفر به تمامی فعالان آن حوزه، تشکیل شود تا نتیجه بخش باشد.
 
رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه متأسفانه خصوصی سازی ها در کشور ما واقعی نبوده، گفت: تنها 4 درصد خصوصی سازی های صورت گرفته به بخش خصوصی واقعی بوده است.
 
کلاهی با بیان اینکه آمار صادرات غیرنفتی که عنوان می شود اصلا درست نیست، گفت: 90 درصد این آمار را صادرات پتروشیمی، مواد خام و میعانات گازی شامل می شود که همه از رانت انرژی در ایران بهره می برند و در واقع تجارت غیرنفتی واقعی در کشور بسیار ضعیف است.
 
وی افزود: در شرایطی که هیچ تصمیم غلط یا درستی در اقتصاد گرفته نشود، در حالت معمول، اقتصاد باید سالانه رشدی 3 تا 4 درصدی داشته باشد، وقتی در دولت قبل رشد اقتصاد کشور منفی 6 درصد بوده یعنی اقتصاد عقب گردی 20 درصدی داشته، چرا که هم رشد منفی را تجربه کرده و هم سالی 3 تا 4 درصد رشد را نداشته است.
اخبار اقتصادی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------