بانک ها چقدر از سپرده های مردم را وام دادند؟



اخبار,اخبار اقتصادی , سپرده‌های بانکی

از مجموع سپرده‌گذاری‌های انجام شده در بانکها حدود 94 درصد در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا آخرین آمارها از مانده تسهیلات و سپرده‌های بانکی نشان می‌دهد که تا پایان آبانماه امسال مانده سپرده‌های بانکی به 763 هزار و 888 میلیارد تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که با توجه به الزام بانکها به قرار دادن سپرده نزد بانک مرکزی، از حدود 763 هزار میلیارد تومان حدود 85 هزار میلیارد تومان در قالب سپرده‌های قانونی کسر شده است.

بنابراین، از 678 هزار و 512 میلیارد تومان مانده سپرده‌های بانک‌ها و موسسه اعتباری توسعه حدود 640 هزار و 134 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نزدیک به 94 درصد آن را تشکیل می‌دهد.

اما به روال گذشته، بیشترین سپرده‌گذاری و تسهیلات پرداختی مربوط به استان تهران است به گونه‌ای که مانده سپرده ثبت شده در این استان حدود 465 هزار و 900 میلیارد تومان و مانده تسهیلات پرداختی به حدود 400 هزار میلیارد تومان می ‌رسد که سهم عمده ای از مجموع را به خود اختصاص داده است.

مانده تسهیلات بانکی درحالی از 640 هزار میلیارد تومان عبور کرد که برای سال جاری بیش از 270 هزار میلیارد تومان تسهیلات در 10 ماهه امسال پرداخت شده است. این درحالی است که پیش بینی پرداخت تسهیلات حدود 285 هزار میلیارد تومان بوده که با روند طی شده اخیر بانک مرکزی تخمین زده تا پایان سال تسهیلات پرداختی بانک‌ها از 300 هزار میلیارد تومان هم فراتر رود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------