آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کارشناس خودرو: چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس…

موافقت روحانی با اعتبار اضطراری آب/ آغاز به کار ستادهای بحران خشکسالی



اخبار,اخبار اقتصادی , بحران خشکسالی

وزیر نیرو با اشاره به اینکه رئیس جمهور با اختصاص 1200 میلیاردتومان اعتبار اضطراری برای آب شرب موافقت کرده است گفت: تدابیر لازم آبرسانی تابستان 94 در دستور کار قرار گرفته است.

حمید چیت‌ چیان با بیان اینکه با شرایط خاصی از نظر منابع آب در کشور مواجه هستیم اظهارداشت: در این شرایط، مسئولیت و فشار بر دوش وزارت نیرو است و باید از تمام تدابیر، امکانات و ظرفیت‌ ها برای مدیریت شرایط سخت کنونی استفاده کنیم تا آسیبی متوجه مردم نشود.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت ستادهای بحران خشکسالی برای تامین آب شرب اظهارداشت: طی نشست‌ هایی که با معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهوری داشته‌ ایم، مقرر شده دو میلیارد دلار اعتبار برای طرح‌ های آب کشور اختصاص یابد، چرا که اگر در برخی طرح‌ ها تاخیر بیفتد، اجرای طرح دیگر اثرگذار نخواهد بود.

چیت چیان ادامه داد: شرکت‌ های آب و آبفا از ظرفیت ستادهای بحران خشکسالی در استان‌ ها برای تامین آب شرب و اجرای طرح‌ های آبرسانی استفاده کنند. در کلانشهرهای کشور همچون کرمان، بندرعباس، همدان، تهران و اصفهان شرایط ویژه‌ ای از نظر تامین آب شرب برقرار است که نیازمند اقدام فوق‌العاده هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ ریزی مورد نیاز برای تامین آب کلانشهرها در تابستان آینده از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است گفت: در زمان حاضر برای هر کلانشهر مواجه با تنش آبی، نشست‌ های تخصصی برگزار و تصمیم‌های اجرایی نیز اخذ شده است.

وزیر نیرو با اشاره به تشکیل ستادهای بحران خشکسالی در استان‌ ها گفت: با درخواست وزارت نیرو از شورای‌ عالی آب، هم‌ اکنون دستور تشکیل این ستادها با اولویت تامین آب شرب در استان‌ های کشور صادر شده و باید از تمامی ظرفیت ملی در این ستادها استفاده کنیم.

چیت چیان تاکید کرد: تحرک و فعالیت شرکت‌ های آب و آبفا در استان‌ ها در این ستاد‌ها بسیار حایز اهمیت است تا از این ظرفیت بتوانند با همراهی استانداران و سایر ارگان‌ ها برای اجرای طرح‌ های آبرسانی استفاده کنند.

وی با اشاره به اعتبار مناسب طرح‌ های آبرسانی روستایی در بودجه سال آینده گفت: افزون‌ بر 2 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای اجرای مجتمع‌ های آب روستایی اختصاص یافته که امیدواریم با این رقم، شاهد تحول اساسی در بخش آب روستایی باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع کیفیت آب شرب گفت: ارتقای کیفیت آب از اولویت‌ های محوری ما به‌ ویژه در کلانشهرها است و وزارت نیرو 1200 میلیارد تومان اعتبار اضطراری در این زمینه از رئیس‌ جمهوری درخواست کرده و این درخواست پذیرفته‌ شده است.

چیت چیان تصریح کرد: با وجود افزایش اعتبار بخش آب در بودجه سال آینده، این اعتبار پاسخگوی نیازهای این بخش نیست و باید با روش‌ های مختلف از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------