آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

عارف: هیچ راهی جز تقویت بخش خصوصی نداریم



اخبار,اخبار اقتصادی ,اقتصاد ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحول در اقتصاد ایران یک ضرورت است، گفت: سیاست کلی اصل ۴۴ موتور محرکه تقویت بخش خصوصی است.

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران و گروه تحول‌خواهان اتاق بازرگانی تهران، گفت: بزرگانی را می‌شناسم که عملکرد برجسته و درخشانی در بخش دولتی داشتند و زمانی که به بخش خصوصی وارد شدند جزء کارآفرینان موفق محسوب شدند رمز موفیت آنها نگاه درازمدت، برخورداری از روحیه کار جمعی و بهره‌گیری از نظرات نخبگان است.

او با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی در ادوار مختلف، گفت: متأسفانه در مقطعی اتاق بازرگانی در خدمت یک جریان خاص و برای یک هدف خاص فعالیت می‌کرد و این نگاه لطماتی به اقتصاد ایران وارد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری نگاه تمرکزگرا که در دهه 60 بر اقتصاد ایران حاکم بود، گفت: در دولت اصلاحات گام‌های مؤثری در حاکمیت بخش خصوصی در اقتصاد ایران برداشته شد و در این راستا سیاست کلی اصل 44 موتور محرکه برای تقویت بخش خصوصی است.

عارف بر ضرورت تقویت تشکل‌های مردمی تأکید کرد و گفت: در انتخابات اتاق بازرگانی تشکل‌های مردم‌نهاد فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام داده‌اند و در انتخابات مجلس آینده نیز تشکل‌های مردمی حرف آخر را می‌زنند.

او با بیان اینکه در جهت‌گیری بخش‌های مختلف نظام"مردم" محور اصلی هستند، به اقتصاد بدون نفت اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم اقتصاد متکی به نفت نباشد هیچ راهی جز تقویت بخش خصوصی نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه داشته و این جایگاه به خصوص در زمینه اقتصادی باید ارتقا یابد، گفت: تحول در اقتصاد ایران یک ضرورت است و در این بین نهادهایی همچون اتاق بازرگانی می‌تواند نفش مؤثری در تحول اقتصادی کشورمان ایفا کند.

عارف با توصیه به کاندیداهای اتاق بازرگانی برای رعایت اخلاق انتخاباتی، گفت: همه گروه‌هایی که برای انتخابات پارلمان بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و جریان‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند باید اخلاق را محور فعالیت‌های خود قرار دهند و بدانند که عرصه رقابت انتخاباتی در اتاق بازرگانی نباید صحنه زورآزمایی سیاسی و باندی شود.

او در پایان با اظهار امیدواری برای برگزاری انتخاباتی مطلوب در اتاق بازرگانی،گفت: حضور فعال زنان کارآفرین در انتخابات اتاق بازرگانی نویدبخش روزهای خوبی برای زنان کشورمان است. انشاءالله انتخابات اتاق بازرگانی زمینه‌ای باشد برای انتخابات مجلس آینده که متخصصین و نخبگان در آن حضور داشته باشند.

همچنین پیش از سخنان عارف، محسن مهرعلیزاده، محمدرضا بهزادیان، حمید حسینی، موسوی رهپیما و مرتضی هداوندی به بیان نقطه نظرات خود درباره اتاق بازرگانی پرداختند.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------