هزینه‌های اضافی قبض گاز برای چیست؟



این ماه قبوض گاز خانگی با شکل و شمایل جدیدی توزیع شده‌ است و همین بهانه‌ای شد تا ببینیم قبض گازی که برای مشتریان ارسال می‌شود، به جز هزینه گاز مصرفی چه مبالغ دیگری را شامل می‌شود.

به گزارش آنا، قبوض گاز دوره جدید در ابعاد کوچکتر و در پاکت‌ توزیع شده‌ است. در این پاکت همراه با قبض گاز، یک بروشور چگونگی استفاده از وسایل گازسوز و نحوه کاهش مصرف گاز نیز وجود دارد.

با این حال آنچه در این گزارش به آن می‌پردازیم شکل و شمایل قبض گاز نیست، بلکه ستون هزینه قابل پرداخت آن است.

قبض گازی که برای خبرنگار آنا به عنوان یک مشتری ارسال شده شامل 12 ردیف هزینه‌ای است. ردیف اول همان بهای گاز مصرفی است که به ازای 314 متر مکعب گاز مصرفی در دوره اول دی ماه تا چهارم بهمن ماه، معادل 145 هزار و 959 ریال است.

بدهی گذشته و بدهی متفرقه در این قبض صفر در نظر گرفته شده است. همچنین مبلغ 13 هزار و 501 ریال به عنوان مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری در این قبض گنجانده شده‌ است.

در ردیف‌های بعد 542 ریال به عنوان بیمه، 22 هزار و 263 ریال به عنوان آبونمان و 40 هزار و 820 ریال به عنوان عوارض گازرسانی از مشتری دریافت شده‌است.

کل هزینه قابل پرداخت در این قبض رقمی معادل 224 هزار ریال است. مقایسه این رقم با بهای گاز مصرفی نشان می‌دهد که در واقع 65 درصد کل مبلغ قبض مربوط به گاز مصرفی است و 35 درصد بقیه به هزینه‌های اضافی آن مربوط می‌شود.

مقایسه سایر ردیف‌ها در قبض‌های پیشین هم نشان می‌دهد این اعداد در هر دوره متفاوت است و حتی مبلغ در نظر گرفته شده برای آبونمان نیز هر ماه تغییر می‌کند.

این مشترک در ردیف مشترکان کم مصرف قرار گرفته، بنابراین طبیعی است که نحوه محاسبه قبض گاز مشترکان پرمصرف متفاوت خواهد بود.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , قبوض گاز خانگی

اخبار اقتصادی - آنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------