آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

رشد طلا؛ ثبات نفت



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
بورس در انتظار محرکی قوی
روز گذشته، شاخص کل بورس تهران با رشد 47 واحدی (معادل 06/0 درصد) مواجه و در 63 هزار و 847 واحد متوقف شد. بعد از افت قیمت جهانی کالاها همراه با افت قیمت نفت، به نظر می‌رسد این کالاها در کف قیمتی خود به سر می‌برند و حتی مقداری از کف قیمتی خود فاصله گرفته اند؛ در این میان، می‌توان به فاصله گرفتن 300 دلاری هر تن مس از کف قبلی اشاره کرد (مس در ماه گذشته به کمترین قیمت 5 ساله رسید). این موضوع افت قیمتی سهام را با دشواری جدی مواجه کرده است. از سوی دیگر، ریزش‌های اخیر بورس تهران، بدبینی را میان فعالان بازار سرمایه به وجود آورده و در نتیجه انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در بازار سهام را به شدت کاهش داده است. بر این اساس، هنوز انتظار بازار سرمایه برای یک محرک قوی وجود دارد.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
کف‌سازی دلار در بازار آرام
دیروز، هر دلار آمریکا بدون تغییر و با قیمت 3 هزار و 410 تومان معامله شد. بنابراین، ادامه حمایت کف 3400 تومانی را از قیمت دلار شاهد هستیم. به رغم ارسال سیگنال‌های «هسته»‌ای به بازار ارز (از پایان هفته گذشته) و انتظار برای کاهش قیمتی دلار، بازار ارز همچنان با ادامه روندی آرام، برای سومین روز متوالی ثبات قیمتی را تجربه کرد. در این شرایط، با هر بار افت قیمت به زیر کف مزبور با واکنش سریع فعالان بازار ارز، رشد دوباره دلار رقم خورد. علاوه بر اثر مذاکرات در بازار ارز باید به نقش اساسی بانک مرکزی در هفتمین هفته از زمان ابلاغیه به صرافی‌ها نیز اشاره کرد. به این ترتیب، عملکرد مثبت بانک مرکزی جهت کنترل هیجانات و همچنین افزایش عرضه از سوی منابع رسمی، کاهش شدید سفته‌بازی در بازار ارز را موجب شده است.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
تقویت سکه با اهرم اونس طلادیروز، هر سکه طرح جدید با رشد 2 هزار تومانی به قیمت 967 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب، به رغم ثبات قیمتی دلار، رشد اونس طلای جهانی موجب افزایش قیمت سکه شد. همان طور که پیش‌تر اشاره شد با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو انتظار افزایش تقاضای فصلی وجود داشت، بر این اساس، از ابتدای ماه پایانی سال، حباب (بیشتر بودن قیمت بازاری از ارزش ذاتی) در قیمت سکه ایجاد شده است؛ همچنین واکنش سریع سکه به عوامل مثبت مشاهده می‌شود. در این شرایط به نظر می‌رسد همچنان ثبات نسبی در بازار ارز ادامه یابد؛ از سوی دیگر، در بازار طلای جهانی نیز به رغم انتظار برای افت قیمت، همچنان ابهاماتی مشاهده می‌شود که روند قیمتی را کُند کرده است. بنابراین، قیمت سکه نیز احتمالا نوسانات محدودی را در این روزها تجربه کند.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رشد اونس زیر فشار شاخص دلار آمریکادیروز، اونس طلا با رشد آرامی مواجه شد و ساعت 16 به قیمت 1174 دلار معامله می‌شد. افزایش تقاضای فیزیکی در بازار چین و افت بازارهای سهام در آسیا و اروپا از قیمت‌ها حمایت کردند. این در حالی بود که شاخص دلار آمریکا همچنان بر فلز زرد فشار وارد می‌کند.

 

در واقع، خوش‌بینی نسبت به افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو مهم ترین عامل کاهش امیدواری به افزایش قیمت طلا محسوب می‌شود (موجودی طلای SPDR به کمترین مقدار خود در بیش از یک ماه اخیر رسید). گرچه رشد اشتغال‌زایی آمریکا این خوش‌بینی را به وجود آورده است، اما برخی کارشناسان عدم رشد دستمزدها را علت بهبود اوضاع اشتغال این کشور می‌دانند و معتقدند آمار فعلی دلیل محکمی برای افزایش نرخ بهره نیست. از سوی دیگر، پیشنهادهای جدید یونان نگرانی خروج آنها از یورو را مجددا به وجود آورد.
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رشد «تسه»ها با پیشنهاد جدید بانک مسکن؟طی معاملات روز گذشته، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 92 (تسه9201) با رشد 2/2 درصدی به قیمت 82 هزار و 137 تومان معامله شدند. این در شرایطی بود که به گزارش «دنیای اقتصاد»، بانک مسکن پیشنهاد جدیدی درخصوص سقف تسهیلات ارائه داده که قرار است توسط شورای پول و اعتبار بررسی شود. پیشنهاد بانک مسکن مبنی بر آن است که سقف جدید وام‌ها از 35 میلیون تومان به 50 میلیون تومان برسد (برای زوج‌های جوان 60 میلیون تومان) و با 10 میلیون تومان وام جعاله در مجموع 60 میلیون وام برای متقاضیان عادی خواهد بود. با این حال، به منظور جلوگیری از جهش قیمتی «تسه»ها (مشابه آنچه سال 92 رخ داد)، این بانک تاکید کرده است که تسهیلات جدید ارتباطی با اوراق قبلی ندارند؛ بنابراین، متقاضیان پس از یک دوره سپرده‌گذاری اوراق جدید را دریافت می‌کنند.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
مقاومت نفت در برابر ریزش قیمتی
دیروز ساعت 16 هر بشکه نفت خام آمریکا به قیمت 7/ 49 دلار معامله می‌شد. در شرایطی که شاخص دلار بر قیمت نفت فشار وارد می‌کند، برخی کارشناسان نیز با اشاره به افزایش شدید ذخایر نفت خام آمریکا، افت بیشتر قیمت‌ها را متصور هستند.

 

در این میان، موسسه گلدمن ساکس رسیدن قیمت نفت WTI به 40 دلار را پیش‌بینی کرده است. برخی دیگر از کارشناسان نیز با اشاره به احتمال لغو تحریم‌های ایران و اتمام درگیری‌ها در لیبی و عراق معتقدند مازاد عرضه در این بازار افزایش می‌یابد (فشار عرضه). از سوی دیگر، برخی امید به حل شدن این مشکلات ژئوپلیتیک ندارند و کف قیمتی برای نفت متصورند (متوسط 50 دلاری در سه هفته اخیر). در این میان می‌توان به تشدید درگیری‌ها در نیجریه، لیبی و عراق پس از متحد شدن گروه‌های تروریستی بوکوحرام و داعش اشاره کرد.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------