آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا



اخبار,اخبار اقتصادی ,  خریداران ویلا

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به دادستان کل کشور با اشاره به تعطیلات نوروزی طولانی و کاهش نظارت‌ها، خواستار جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، افراد فرصت طلب و سودجو که مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی می‌کنند، شد.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور و دبیر شورای‌عالی حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تصریح کرد: هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی و مساعد بودن شرایط جوی، با وجود تعطیلات طولانی و کاهش نظارت و حفاظت لازم، افراد سود جود مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌نماید.

در ادامه این نامه آمده است: با عنایت به آثار مثبت بخشنامه‌های ابلاغی آن دادستانی در سالیان گذشته در کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی مذکور و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، خواهشمند است ضمن صدور اوامر مقتضی به منظور تشکیل جلسه فوق العاده شورای حفظ بیت المال استان‌ها دادگستری استان و ضابطین قضایی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و پیشگیرانه، اوامر عالی قضایی صادر و امر به ابلاغ فرمایید.

هشدار در مورد خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی
در همین راستا مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز درباره خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم هشدار داد.

سیدقاسم بی نیاز اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک می کنند و به معرض فروش می گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاک به کار گیرند.

بی نیاز تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------