مرغ 8500 تومان شد



اخبار,اخبار اقتصادی ,افرایش قیمت مرغ

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه سودجویی تولید‌کنندگان و افزایش هزینه کشتار عامل گرانی مرغ در روزهای اخیر بوده، گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده امروز به 8500 تومان رسید و در برخی مناطق هر کیلوگرم آن قیمت بالاتری داشته باشد.

به گزارش فارس مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: قیمت مرغ امروز در خرده‌فروشی‌های تهران 8500 تومان است و ممکن است در برخی مناطق هر کیلوگرم آن قیمت بالاتری داشته باشد.

وی افزود: هر کیلو مرغ امروز در کشتارگاه 8100 تومان عرضه شده و با هزینه 100 تومان حمل به مغازه‌دار با قیمت 8200 تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: بنابراین با احتساب 10 درصد سود مغازه‌دار مرغ باید با قیمت حدود 9 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه شود که غالبا مغازه‌داران با سود 200 تا 300 تومانی در هر کیلو مرغ را با قیمت هر کیلو 8500 تومان عرضه می‌کنند.

یوسف‌خانی دلیل افزایش قیمت مرغ را سودجویی تولید‌کنندگان در ایام پایانی سال عنوان کرد و اظهار داشت: مرغداران با افزایش تقاضا در روزهای پایان سال مرغ را هر روز با افزایش قیمت 100 الی 200 تومانی در هر کیلو عرضه می‌کنند همچنین افزایش هزینه کشتار هم مزید به علت شده است.

وی افزود: اجرت کشتار در یک هفته اخیر 60 درصد افزایش داشته و از 90 تومان به 150 تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران بیان داشت: کشتارگاه امشب کشتار و فردا با عرضه مرغ به بازار آخرین روز کاری را سپری می‌کنند و قطعا از روز جمعه تقاضای چندانی برای خرید مرغ وجود ندارد.

وی در مورد قیمت ماهی در بازار اظهار داشت: قیمت ماهی در یک ماه اخیر تغییر چندانی نداشته و تقریبا ثابت بوده است.

یوسف‌خانی پر مصرف‌ترین ماهی را قزل‌آلا عنوان کرد و بیان داشت: هر کیلو گرم آن برای مصرف کننده 14500 تومان است.


اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------