آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

بانک‌ها باعث بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره بها می‌شوند!



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

در سیاست‌های بانکی از موضوع خانه‌دار شدن مردم هیچ ‌حمایتی نمی‌شود و تنها هدف بانک‌ها از حضور در بازار مسکن، ‌سود‌آوری است. موضوع تعیین سقف وام مسکن و همچنین نحوه ارائه آن باید از سوی کار‌شناسان بخش اقتصاد مسکن ‌ارزیابی شود، تا با اشتباه در این موضوع به رشد تورم در بازار خرید و فروش خانه منتهی نشود.

بانک‌ها باعث بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره بها می‌شوند!باید پذیرفت وزارت راه و شهرسازی تاکنون در زمینه اقدامات حمایتی برای خانه‌دار شدن مردم، سیاست و برنامه روشنی ارائه نکرده است، حال آنکه آخوندی در این حوزه تجربیات خوبی دارد؛ بنابراین، وزارتخانه باید برنامه جامع عملیاتی ارائه کند.

به گزارش تابناک، در سیاست‌های بانکی از موضوع خانه‌دار شدن مردم هیچ ‌حمایتی نمی‌شود و تنها هدف بانک‌ها از حضور در بازار مسکن، ‌سود‌آوری است. موضوع تعیین سقف وام مسکن و همچنین نحوه ارائه آن باید از سوی کار‌شناسان بخش اقتصاد مسکن ‌ارزیابی شود، تا با اشتباه در این موضوع به رشد تورم در بازار خرید و فروش خانه منتهی نشود.

‌عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش اجاره بهای مسکن در گفت‌و‌گو با بابناک گفت: عدم حمایت مالی بانک‌ها از تکمیل مسکن‌های مهر نیمه تمام در ماه‌های گذشته به کاهش عرضه و رشد تقاضای مسکن در بازار منجر شد که این موضوع رشد نرخ اجاره بها را در پی داشت.

سید احسن علوی درباره قیمت اجاره بهای مسکن گفت: در حالت معمولی قیمت اجاره بهای مسکن، تابع قیمت خانه در بازار است که البته این معادله در ماه‌های گذشته بر هم خورده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در تشریح افزایش قیمت اجاره بهای مسکن افزود: تکمیل بسیاری از واحدهای ناتمام مسکن مهر در کشور به حمایت مالی بانک‌ها نیاز دارد. این در حالی است که سیستم بانکی کشور از این موضوع حمایت نکرده و باعث شده تولید مسکن مهر کاهش یابد.

علوی با تأکید بر اینکه بازار اجاره بهای مسکن از مکانیزم عرضه و تقاضا پیروی می‌کند، گفت: عدم حمایت بانک‌ها از تکمیل مسکن مهر، باعث شده که دلالان مسکن، اقدام به خرید این خانه‌ها از مالکانشان کنند و با این کار، کنترل بخشی از بازار اجاره بها را در دست گیرند و به طور هماهنگ نرخ اجاره بها را بالا ببرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر ضرورت برخورد با بازار دلالی مسکن افزود: به دلیل اینکه حجم بالایی از درآمد خانوارهای کشور، صرف پرداخت اجاره بهای مسکن می‌شود، باید با مدیریت صحیح از رونق بازار دلالی در این بخش جلوگیری کرد.

علوی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰‌ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که اگر قانون مالیات از خانه‌های خالی تقویت و ‌کاملا اجرایی شود، زمینه عرضه این خانه‌ها به بازار فراهم می‌آید که این موضوع به افزایش عرضه مسکن در بازار منجر شده و کاهش نرخ اجاره بها و قیمت مسکن را در پی خواهد داشت.

وی افزود: برخی از دلالان با تعیین قیمت اجاره بها در مناطق شمالی تهران، موجی به راه می‌اندازند که نتیجه آن به رشد قیمت خانه و همچنین نرخ اجاره بها در مناطق جنوبی پایتخت منجر شده که این موضوع در ‌‌نهایت قیمت مسکن را در حومه و تمامی کشور با افزایش روبه‌رو خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: با توجه به جمعیت بالای جوان و تأکید سیاست‌های کلی نظام مبنی بر ضرورت تسهیل ازدواج باید موضوع تأمین مسکن در کشور آسان شود؛ لازمه انجام این مهم، ‌برنامه‌ریزی عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت از سوی مسئولان و حمایت بانک‌هاست.

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------