چرا دولت نتوانست بازار مرغ را کنترل کند؟



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت مرغ

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام با تشریح علل عدم موفقیت دولت در کنترل بازار مرغ، گفت: روزانه در تهران حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد توزیع می‌شود.

عباس والوزی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که چرا اقدامات دولت در راستای تنظیم بازار مرغ نتوانست موثر واقع شود و قیمت این کالا را کنترل کند؟ اظهارداشت: ما عرضه مرغ منجمد را در چند روز گذشته بیش از قبل افزایش دادیم اما به همین نسبت تقاضا نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار مصرف طی چند روز گذشته در تهران نشان می‌دهد این اتفاق به دلیل افزایش تقاضا رخ داده است، گفت: رصد میانگین قیمت کشوری طی این چند روز نشان می‌دهد که این قیمت تفاوت چندانی نداشته و تنها در تهران و یک الی دو شهر دیگر قیمت بالا رفته است.

والوزی، میانگین قیمت کشوری را حدود ۷۵۰۰ تا ۷۷۰۰ تومان عنوان کرد و در مورد این مساله که چرا وعده مسئولان برای کاهش قیمت مرغ به ۷۰۰۰ تومان تا شب عید محقق نشد؟ اضافه کرد: با مقدار رشدی که عرضه مرغ گرم و همچنین مرغ منجمد پیدا کرد هنوز هم تصور ما این است که قیمت سیری نزولی را درپیش بگیرد.

این مقام مسئول در شرکت پشتیبانی اموردام با بیان اینکه برآورد ما این بود که قیمت از بیستم اسفندماه کاهش یابد، افزود: اما شدت تقاضا مانع این امر شد ضمن اینکه ما تلاش می‌کنیم با عرضه بیشتر مرغ منجمد در نقاط مختلف شهر به کاهش قیمت کمک کنیم.

والوزی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌کنید روند کاهش قیمت از چه زمانی آغاز شود؟ گفت: نمی‌توانم به طور قطعی در این مورد چیزی بگویم.

وی، عرضه مرغ منجمد را در سراسر کشور روزانه بین ۳ هزار تا ۴ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: روزانه در تهران حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد توزیع می‌شود ضمن اینکه ما به‌راحتی امکان توزیع ۵ هزارتن مرغ منجمد را در روز داریم.

والوزی در مورد این مساله که چرا عرضه مرغ منجمد افزایش نمی‌یابد؟ افزود: باید مصرف نیز وجود داشته باشد، ماشین‌هایی که به سطح شهر برای توزیع مرغ منجمد می‌فرستیم، گاهی اوقات می‌روند، مقداری از مرغ توزیع می‌شود و مقداری از آن برمی‌گردد.

وی درباره اینکه مردم تمایلی به مصرف مرغ منجمد ندارند، گفت: نمی‌شود گفت مردم مرغ منجمد نمی‌خورند اما همه باید کمک کنیم تا آنها باور کنند این مرغ هیچ مشکلی ندارد و قاطعانه اعلام می‌کنم از نظر کیفی بهتر از مرغ گرم است.

والوزی در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه مردم با نخریدن مرغ منجمد به گرانی دامن می‌زنند، اظهارداشت: تفاوت قیمت بین مرغ تنظیم بازاری ۵۵۰۰ تومانی با مرغ ۸۵۰۰ تومانی، ۳۰۰۰ تومان و رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد را به مباشرین توزیع به قیمت ۵۱۰۰ تومان عرضه می‌کند، گفت: قیمت این کالا برای مصرف کنندگان ۵۵۰۰ تومان و عرضه به قیمت بالاتر از این تخلف است.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------